34 - л група українська мова

 34 - л група українська мова

Завдання  з української мови (завдання виконуєте в робочому зошиті з поміткою  "дистанційне навчання")

Теоретичний матеріал:


1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 


Електронні підручники:
  1. О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 11 кл
  2. О.П.Глазова. Українська мова. 11 клас
  3. О.Авраменко. українська мова 11 клас
  4. Н.Б.Голуб, О.Горошкіна, В.І.Новосьолова. Українська мова 11 кл

28.11.2022

Тема:  Стилістичні особливості слів іншомовного походження
Теоретичний матеріал:
Українська мова належить до східнослов’янської підгрупи слов’янських мов, що входять до індоєвропейської мовної родини. Лексика сучасної української мови складається з питомих слів і запозичених з інших мов.
Власне українська лексика є найчисленнішим розрядом, бо сюди належать не лише слова, яких немає в інших мовах (віхола, достеменний, линути, людина, мрія, нісенітниця, ремствувати, хист), а й велика кількість утворень від спільних з іншими мовами коренів.
В українську мову в різні періоди її існування входили й слова з інших мов. 
Слова іншомовного походження становлять тепер приблизно десять відсотків лексичного складу нашої мови.Одні слова запозичені давно, вони глибоко ввійшли в мову, підпорядкувавшись усім її законам, і нічим чи майже нічим не зраджують свого іншомовного походження. Крім давнини й шляхів запозичення, цьому сприяє також близькість їхньої фонетичної структури до звукового складу власне українських слів: левада, лиман, троянда, бандура, палац, якір, папір, колір, барва; особові імена Андрій, Василь, Катерина, Микола, Олена, Олександр, Наталя, Валентина, Ганна, Іван, Данило, Михайло, Мусій. Особливо це стосується імен, що зазнали значних фонетичних змін на українському ґрунті: Горпина, Одарка, Оксана, Ілько, Стецько тощо.
У публіцистичному стилі власне іншомовні слова вживаються не тільки в прямому, а й у переносному значенні, служать засобом створення образності, контрасту, гумористичних, іронічних та інших ефектів. 
У прямому значенні ці слова є одним із компонентів суспільно-політичної лексики:Василь Симоненко мислив великими масштабами і високими категоріями, не втрачаючи при тому конкретності бачення і земної закоріненості, побутової насиченості. Він з юнацьким нетерпінням і “напрямки” підносив “вічні” питання людського духу, до яких тодішні всюдисущі догматики ставилися з підозріливістю й нетерпимістю, намагаючись зберегти за ними тавро “ідеалізму”, “абстрактного гуманізму”.
 (Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com)  

Вправа 1. Прочитати тавтологічні вислови. Виправити помилки й пояснити їх причини. Правильні варіанти записати.
Піднесений пафос, перспектива на майбутнє, головний лейтмотив, урочистий церемоніал, вільна вакансія, мій автопортрет, ручна мануальна терапія, виразна експресія, перша прима, вперше дебютувати, швидкий експрес, місцеві аборигени, найважливіші характерні риси, народний фольклор, експонати виставки, передовий авангард, передові і прогресивні погляди, потенційні можливості.
Вправа 2. Пояснити значення наведених слів, користуючись “Словником іншомовних слів”. Добрати до них українські відповідники, визначити головну сферу їх функціонування. Скласти з поданими словами речення.
Консолідація, файл, дайджест, ексклюзивний, саміт, міленіум, толерантність, оратор, трилер, кліп, імпозантний, респектабельний, електорат, харизма, хіт, віртуальний, гендерний, рейтинг, імідж, он-лайн, плей-оф, сервер, тинейджер, менеджер.
(Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com) 

21.11.2022

Тема:  Підготовка до ЗНО. Написання есе
Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал:

Що таке есе та як його написати?

Есе (фр. essai «спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний  жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції.

Есе виражає індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета й не претендує на вичерпне трактування.

 Обсяг тексту: 80 до 100 слів.

Особливості змісту В основу покладено роздуми з приводу чогось побаченого, прочитаного або пережитого особисто. Висловлюються особисті погляди – світогляд, думки, почуття, ідеї, висвітлюються моральні  (етичні, громадянські тощо) цінності. Над усе цінується самостійність і  оригінальність, парадоксальність думок та оцінок. На першому плані – особистість того, хто пише.

Особливості композиціїї Композиція довільна, послідовність викладу спричинена логікою роздумів. Обов’язковою є аргументованість і переконливість. У тексті проводяться паралелі, добираються аналогії, використовуються  асоціації. Роздуми  поєднано з емоційною оцінкою подій або явищ.

Особливості стилю Стиль – художній або публіцистичний. Емоційність, експресивність, яскрава образність досягаються вживанням метафор, порівнянь, алегоричних образів, символів.

Особливості мови Інтонація розмовна (безпосередність, невимушеність вислову). Допускається розмовна лексика, що створює враження «живої бесіди» з читачем. Уживання неповних речень, питальних та окличних конструкцій, риторичних звертань, запитань, тверджень. Головна вимога - індивідуальність авторського стилю.

Заголовок Заголовок не перебуває в прямій залежності від змісту, він може  пояснювати, що стало поштовхом до авторських роздумів, передавати почуття, настрій автора тощо.

Алгоритм написання есе

1) постановка проблеми;

2) обдумування проблеми (ідеї, приклади, що їх ілюструють);

3) планування есе (визначення структури);

4) написання есе;

5) перевірка та редагування роботи;

Не забувай, що всі дії в оповіданні здійснює не автор, а літературний персонаж, герой оповідання. Навіть якщо розповідь ведеться від першої особи, це мова не автора, а оповідача. Позиція автора може не збігатися з позицією оповідача, від імені якого ведеться оповідання.

 
Дом.завдання:  Написати есе. Тема за вибором:

  1. Дай язику волю – заведе в неволю!
  2. За праве діло стій сміливо
  3. Брехень багато, а правда одна
  4. Здобудеш освіту – побачиш більше світу
  5. Мудрим ніхто не вродився, а навчився
  6. Рідна земля і в жмені мила




10.09.2022.

Тема:Правила пунктуації. Розділові знаки в складному реченні


Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 


Завдання. 
1.Теоретичний матеріал. 
3.Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання. Правильних варіантів відповіді може бути один, два, три або більше (Основна сесія, 2007р.)

(1)Уміння радіти чужим успіхам мірило шляхетності. (2) Якщо людину підтримати похвалити підкреслити щось хороше в ній вона намагається дорівнювати уявленню яке про неї склалося. (3) Ось чому так важливо з дитинства культивувати в людині почуття власної гідності відчуття певної «собівартості» аби згодом не склався комплекс меншовартості. (4) Недарма кажуть Якщо казати людині постійно що вона свиня то згодом вона зарохкає. (5) Неввічливо кидати компліменти малознайомим або незнайомим людям. (6) Краще зачекати познайомившись ближче чи навіть заприятелювати з ними. (7) Але пам’ятаймо що слова похвали потрібні кожному.

1.  Речення з прямою мовою

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

2.  Тире треба поставити в реченні

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

3.  Кому (коми) треба поставити в реченнях

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 


4.Домашнє завдання.Напишіть есе (12-14 речень) на тему
«Чи можуть публічні люди у соціальних мережах спілкуватися суржиком?»,  використавши складні речення з різними розділовими знаками.



12.09.2022.

Тема: Крапка з комою у складному реченні


Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 

1.Презентація:

https://www.slideshare.net/VitaliyBabak/41-68244052

https://ppt-online.org/210385

2.Теоретичний блок:

https://dyskurs.net/pravyla-vzhyvannia-krapky-z-komoiu/

https://subject.com.ua/master/Ukrainian/lesson32.html

3.Відео на допомогу:

посилання1 

посилання2

4. Вправа 1. Кожну пару простих речень замініть складними. Якими засобами здійснюється зв’язок простих речень у складному? 

1. Вище й вище підводиться сонце. Духмяніше пахтить свіжа зелень. 2. Пройде теплий дощик. На черемусі розгорнуться тендітні пелюстки квітів. 3. Пора підсніжників є порою перших прилітних птахів. Ця пора змінюється зеленою весною. 4. Чіпкі дужі руки хапають старшину за плечі й тягнуть кудись у бік. Всадовлюють в якомусь кутку, спиною до стіни (З тв. В. Козаченка). 5. Хлопці дісталися самої вершини дніпрового схилу. Схил зеленів буйною зеленою рослинністю. 6. Мальви цвіли від весни до пізньої осені. Злий мороз підкрався у квітник.

5.Домашнє завдання. Вправа 5, стр.132. підручник О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 11 кл
















Немає коментарів:

Дописати коментар