25 -о група українська мова

 25 група українська мова

Завдання на період карантину з української мови (завдання виконуєте в робочому зошиті з поміткою  "дистанційне навчання")


Електронні підручники:
  1. О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл
  2. О.Авраменко. українська мова 10 клас
  3. Н.Б.Голуб, В.І.Новосьолова. Українська мова 10 клас
  4. І.П.Ющук, Українська мова. 10 клас
  5. С.В.Шевчук Українська мова. 10 клас
  6. О.П.Глазова. Українська мова. 10 клас
  7. О.П.Глазова. Українська мова. 11 клас
24.05. - 31.05.2022 

Тема: Просте речення. Порядок слів у реченні
Тема: Односкладні й неповні речення
Завдання:
1.  Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість 
використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи 
скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        
стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"), 
або за посиланням:
http://www.ridnamova.kiev.ua/html/6.3.html
2. Відео на допомогу.
https://www.youtube.com/watch?v=ddkexGa4lW0
https://www.youtube.com/watch?v=bDGZIkzU-Xg
https://www.youtube.com/watch?v=kZmY35vlZnA
3. Тренувальна вправа
Подані речення трансформуйте в неповні, вилучивши з них дієслова-присудки. 
Запишіть, ставлячи на місці пропуску присудка тире
  1. Праворуч видніється очерет, ліворуч видніються тополі, сосни, яблука, черешні.
  2. Обабіч гірської річки Брустурни розташовані гуцульські оселі.
  3. Над горами світить платинове, сліпуче сонце.
  4. Довкола знаходиться повно мулу й ломаччя.
4.Домашнє завдання.
Виконання  скидати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 
Запишіть речення, уникаючи невдалого повтору слів. Поясніть вживання 
тире у зредагованих реченнях
1. До воріт сходились і бокові вулиці: на захід сходилися до Львівської площі, 
на схід сходилися до майдану незалежності.
2. У тутешньому парку росте понад двадцять тисяч різноманітних дерев, у степу 
ростуть сотні видів рідкісних рослин.
3. Праворуч був Дніпро, ліворуч був Дон.
4. Одні люди, як відомо, захоплюються іконами, інші захоплюються картинами.
5. Велика квітка на опущеному стеблі дуже красива, її пелюстки зовні білі, а зі 
споду її пелюстки блакитнуваті.
6. На півночі Волинської області у предковічних лісах загубилися голубоокі 
красені-озер 
7. Серед них загубилося озеро Світязь.
8. Старший різко відштовхнувся палицями, менший відштовхнувся за ним.
9. Почувся лише якийсь тріск, потім почулося шепотіння.
Виконання  відправляти на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 






12.04. - 16.04.2022 
1.Тема: Дієслівні форми. Дієприкметник. Активні й пасивні дієприкметники. 
2.Тема: Дієприслівник. Дієприслівниковий зворот

Завдання:

1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати 
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло 

записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

2.Теоретичний блок.
3.Відео на допомогу.
4. Домашнє завдання.
Вправа 1. Виправте мовленнєві помилки, пов'язані з вживанням дієприслівникових зворотів.

1. Подивившись фільм, письменник став мені ще ближче і дорожче.

2. Перераховуючи в кінці фільму імена загиблих, віриться, що їх не забудуть.

3. Дивлячись на таку несправедливість, у мене серце кров'ю обливається.

4. Прийшовши в перший день на ділянку, нам відразу ж дали завдання.

5. Перейшовши в 9 клас, у нас з'явився новий предмет.

6. Читаючи поему, відчувається сила кожного слова.

7. Втративши на війні чоловіка, у неї не було бажання заводити нову родину.

8. Стоячи біля дверей у вітальню, мені був ясно чути їх розмову.

10. Під'їжджаючи до міста, у мене злетів капелюх.

Вправа 2. З кожної пари речень утворіть одне, ускладнене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова. Утворені речення запишіть, звороти підкресліть. Поясніть уживання розділових знаків.
• Троянда усміхається сонцю шовковими пелюстками. Вони розтулені назустріч теплу та світлу.
• Хмарини розкошують у блакитному небі. Вони розмлоєні останнім теплом осені.
• Яблуні посхиляли гілля до землі. Воно обтяжене запашними плодами.

Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com  

5.04.2022 (2 години)
1.Тема: Дієслово, дієслівні форми

Завдання:

1Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 
2.Відео на допомогу:
3.Інтерактивні вправи:

4.Домашнє завдання: Вправа 7,стр.49 за підручником  О.Авраменко. українська мова 11 клас 
Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 

2.Тема: Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть, визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть)

Завдання:
1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати 
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло 

записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

2.Відео на допомогу:
3. Теоретичний матеріал. 
4.Домашнє завдання:  Вправа 7,стр.53 за підручником  О.Авраменко. українська мова 11 клас 
Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 


28.03.2022 (2 години)

Тема:  Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника

Завдання:

1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати 
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло 

записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

2.Відео на допомогу:
3.Теоретичний блок: https://zno.if.ua/?p=293
4. Інтерактивні вправи:  https://learningapps.org/9063546
5.Домашнє завдання:Опрацювати матеріал за даними темами, у вигляді тез чи схем   стисло  записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"
Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 

21.03.2022(2 години)
Тема: Прикметник  Відмінкові закінчення прикметників. Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Прикметники, що перейшли в іменники
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Теоретичний матеріал.
3Завдання та вправи для самоконтролю

1. Розподіліть подані словосполучення на три групи, до складу кожної з яких належать, відповідно, якісні, відносні або присвійні прикметники. Ведмежа послуга, ведмежий барліг; дитячий будинок, дитяча цікавість; дерев’яний голос, дерев’яний стіл; золоте серце, золотий перстень; скляний посуд, скляні очі; кам’яна стіна, кам’яна душа; залізна воля, залізний дах; лисяча нора, лисяча вдача, лисяча шуба; каштанове дерево, каштанове волосся; вишневий цвіт, вишневий колір; петрів батіг, Петрів зошит; лебединий пух, лебедина вірність; вовчий апетит, вовчий хвіст; баранячий ріг, баранячий розум, баранячий кожух.

2. Випишіть спочатку прикметники м’якої групи, а потім — твердої.

Безробітний, верхній, весняний, модний, новий, дружній, телячий, Сергіїв, зелен, майбутній, присутній, ладен, глухий, житній, освітній, вчорашній, справжній, ранній, повен, домашній, доччин, обідній, Маріїн, сизий, сьогоднішній, тутешній, дідів, зовнішній, рідний, останній, завтрашній, західний.

3. Провідміняйте прикметники веселий, дружній, висока, сині.

4.Домашнє завдання: Опрацюйте теоретичний матеріал та виконайте завдання в робочих зошитах. Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 


14.03.2022(2 години)
1.Тема: Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір
2.Тема: Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Теоретичний матеріал.

Стратегія мовленнєвої поведінки передбачає побудову програми впливу на конкретну аудиторію. Розпочинаючи підготовку тексту публічного виступу, необхідно визначити комунікативний намір (що я хочу одержати? чого домагаюся від тієї чи тієї аудиторії?). Оратор може поставити завдання інформувати слухачів, дати певні відомості, або ж він хоче схвилювати аудиторію, сформувати в людей переконання, уявлення, що стануть мотивами їхньої поведінки, тобто закликати до певних дій.

«Кінцева мета Красномовства — переконувати людей…»Ф. Честерфільд

Тактика

Для того щоб реалізувати стратегію, досягти ефективності мовлення, необхідно виробити правильну тактику мовленнєвої поведінки. Тактика передбачає пошук різних аргументів для доведення основної думки та способів активізації діяльності аудиторії. Добираючи аргументи, потрібно враховувати особливості аудиторії, національність доказів, їхню образність.

Активізація

Для повного досягнення комунікативного наміру необхідно, щоб аудиторія не тільки слухала дібрані оратором аргументи, але й доволі активно переробляла інформацію. Для цього оратор має активізувати мисленнєву та емоційну діяльність слухачів. Активізація аудиторії передбачає такі послідовні дії:

• зацікавити слухачів;

• викликати слухачів на роздуми;

• спонукати слухачів до обговорення.

Вчинок - свідома дія, під час якої людина визначає себе морально, ціннісно і стверджує себе ставленням до іншої людини, до себе, до групи людей. Вчинок - це одиниця соціальної поведінки. Виявляється він у свідомій дії, бездіяльності, жесті, висловленні.

Якщо вчинок виражається у висловлених словах - це мовленнєвий вчинок. Вчинки бувають красиві й погані, добрі й злі, жорстокі, продумані й непродумані. Мовленнєва подія - це конкретний факт мовленнєвої активності.

3.Відео на допомогу:
4.Домашнє завдання. Опрацюйте теоретичний матеріал та запишіть у зошит. Випишіть з художнього чи публіцистичного тексту 2 ситуації, у основі яких - вчинок людини.


7.02.2022(2 години)

Тема: Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.

Завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем  стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2. Теоретичний блок:
3.Практичне застосування:

Прочитайте. Запишіть, поставивши слова, що в дужках, у відповідному відмінку.

1. Улюблений краєвид (Олена Вікторівна) - захід сонця на морі. 

2. Виставка «Квіти у кризі» неймовірно вразила (Валерія Анатоліївна). 3. У квіткових композиціях (Ігор Дмитрович) можна прочитати історію, відчути душу людини. 

4. На переконання (Віталій Олегович), дарувати квіти - це просто: вибрав на базарі непарну кількість троянд, продавчиня додала гілочку аспарагуса*, загорнула в целофан - і букет готовий! 

5. (Вадим Станіславович) подобаються мальовничі місця відпочинку вздовж річки Тетерів. 

6. З (Майя Віталіївна) цікаво милуватися красою бджоли на квітці чи навіть перезрілим букетом кульбабок, що осипалися…

4.Домашнє завдання.Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло 

записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"
Виконати вправу: Знайдіть інформацію про те, як правильно звертатися до посадових і титулованих осіб: до монархів (королів) і їхніх дружин, до князів монаршого дому (принців і принцес), до князів, кровно не пов'язаних із монаршою родиною, до можновладних осіб, що обіймають високі державні пости (глава уряду, держави), послів, представників аристократичного роду, священнослужителів. Складіть і запишіть речення з такими звертаннями, уявивши, що вам випала нагода звернутися до титулованих осіб.






24.05.2021

1.Тема: Чергування голосних


Завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем  стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

2.Відео на допомогу:
- https://www.youtube.com/watch?v=I5Sk9Ke-t0A

3. Ознайомтесь із таблицею «Чергування голосних». Порівняйте відомості 
з теоретичним матеріалом підручника. 

Чергування голосних

Типи чергувань

Умови чергування

Приклади

О, Е // І

за словозміни

кінь — коня, вівса — овес, сім — семи, осіб — особа

за словотворення

будівник (пор. будова) сільський(пор. село)

Але:

О, Е наявні в закритому складі

під наголосом у коренях -вод-, -воз-, -нос-, -роб-, що означають істот:

хлібороб, водовоз, діловод але: водопровід (предмет)

О, Е не переходить в І

коли ці звуки вставні або випадні

земля — земель, вікно — вікон

у групах -ор-, -ер-, -ов- між приголосними

хорт — хорта, шовк — шовку, виняток погірдний (пор. погорда)

у групах із повноголоссям -оро-, -оло-, -ере-, -еле-

город, шелест, колос, терен, винятки: моріг, поріг, оберіг, сморід, берізка

у родовому відмінку множини іменників середнього роду на -енн (я)

значень, положень, передбачень

ad

О, Е // О

О, Е при словозміні мають властивість випадати

сон — сну, гачок — на гачку; квітень — квітня, човен — човна

О // Е після Ж, Ч, Ш, Щ, ДЖ, Й

пишеться Е перед шиплячими та м’якими приголосними.

Примітка. У деяких словах зберігається Е (Є), бо приголосний Ч у наступному складі в давні часи був м’яким.

вечеря, учень, щетина; ложечка — ложечок, книжечка — книжечок, лієчка — лієчок і под.

Винятки: жерло, печера, червоний, черга, чекати, чепурний, черствий, щедрий

пишеться O: перед нешиплячим твердим:

бджола, вечори (пор. вечеря), чорний(пор. чернетка); у похідних: вечоріти, чорніти;

Винятки: гайочок, чорнило, чорниці, чорніти (перед давніми м’якими)

в іменниках жіночого роду (третьої відміни) в суфіксі -ост-:

свіжості, безкрайості, пекучості

у давальному та місцевому відмінках однини деяких іменників:

бджолі, у пшоні


Потрібно запам’ятати написання цих слів:

1) пишемо й вимовляємо [а] після г, к, х перед складом з [а]: гаряче, гарячка, гаразд, кажан, калач, качан, хазяїн, халява; а також перед г у словах багатий, багато, багатство, багач, багатир(багач), багаття;

2) у словах богатир (Богом дана сила), крохмаль, борсук, комиш, комірка, коровай, кропива, комин, монастир, отаман, поганий, погон, пором, слов’яни, солдат, козак.


4. Домашнє завдання.Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло 

записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"Виконати вправу:


Перепишіть народні прислів’я, обираючи з дужок правильний варіант звука.

1. Не знаючи броду, не лізь (у, в) воду. 2. Сталь гартується (у, в) огні, а людина — (у, в) труді. 3. Щоб рибу з’їсти, треба (у, в)воду лізти. 4. (у, в) (у, в)мілого руки не болять. 5. (У В)міння (і, й) труд (у, в)се перетруть. 6. (у, в)очі співає, а позаочі лає. 7. Ремесло на плечах не висить (і, й) хліба не просить, а хліб дає. 8. Згаяного часу (і, й) конем не доженеш. 9. Що написано на роду, того не об’їдеш (і, й) на льоду. 10. (У, В)се добре переймай, а зла уникай. 11. Добре роби (і, й) добро буде. 12. (у, в)чужому домі будь привітливий, а не примітливий. 13. За науку цілуй батька (і, й) матір (у, в) руку. 14. Не міряй (у, в)сіх на свій аршин. 15. Коли тебе добрі люди шанують, шануйся (і, й) сам. 16. Не підливай масла (у, в)огонь. 17. (у, в) одне вухо влітає, (у, в)друге — вилітає. 18. (У, В)мій сказати, (у, в)мій і змовчати. 19. Плохеньке порося (і, й) (у, в) Петрівку мерзне. 20. Чоловік (у, в) домі — голова, а жінка — душа. 21. (у, в) Сірка очі позичив, та (і, й) байдуже. 22. Правда (і, й) (у, в) морі не (у,в)тоне (Народна творчість).




18.05.2021(2 години)

1.Тема: Апостроф

2.Тема: Позначення м’якості приголосних

Завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем  стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу:
·        посилання1
·       посилання2  
·     посилання 3
3. Практичні вправи. Виконати завдання.
Апостроф
Вправа №1
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з апострофом, у праву - без нього.
В..єтнам, хутор..янин, об..єм, б..юст, б..є, лл..ється, Ілл..я, об..єкт, р..яно,  об..єднання, напам..ять, астрахан..ський, ув..язнений.
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу літеру - отримаєте назву твору Б. Олійника.
Вправа №2
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з апострофом, і праву - без нього.
Дит..ясла. духм..яні снопи, ін..єкція, в..яжеться, Р..єпін, св..ятопис, п..ятсот, кров..ю, міл..йони, В..єтнам, бур..як.
Ключ. Підкресліть у кожному слові або словосполученні передостанню букву - прочитаєте назву одного з творів Лесі Українки.
М'який знак
Вправа №3
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з м'яким знаком, у праву - без нього.
Чіл..не, област.., р..ясно, різ..бяр, ад..ютант, нян..ка, духм..яний, асфал..т, арф..яр.
Ключ. Підкресливши першу літеру у словах, отримаєте назву твору М. Куліша.
Вправа №4
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з м'яким знаком, у праву - без нього.
Різ..ба, парас..чин, дикан..ський, стан..мо, заховайс.., у куз..ні, прал..ня, гарнен..кий, тіт..ці, рибон..ки, брен..кати.
Ключ. Підкресліть у кожному слові третю букву - прочитаєте назву одного з творів І. Франка.
4. Домашнє завдання.Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло 

записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота")



27.04.2021(2 години)

1.Тема: Контрольна робота.  
Виконати тестові завдання. Код доступу 9816995 використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua

2.Тема: Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу:
3.Інтерактивні вправи:
https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/
4.Домашнє завдання. Параграф 21. Вправа 167, підручник О.Глазова. Українська мова 10 клас. Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 



20.04.2021(2 години)

1.Тема: Наголос. Основні правила наголошування слів.
Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів в українській мові 
2.Тема: Словорозрізнювальний, форморозрізнювальний,  діалектний наголоси. Складні випадки наголошування слів
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
3.Рухомий і вільний характер наголосу забезпечує йому здатність виконувати такі функції:

• смислорозрізнювальну (старовинний за́мок — хитромудрий замо́к; дружні зв'язки́ — голосові зв'я́зки);
• форморозрізнювальну (слова пі́сні — лунають пісні́; біля вікна̂ — світяться ві́кна).
Отже, наголос може бути засобом розрізнення лексичного і граматичного значень слів
4.Відео на допомогу:
5.Робота з підручником. §26-27, стр. 81 О.Авраменко. українська мова 10 клас
6.Домашнє завдання. Виконати вправи. Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 
ВПРАВА 1.  Перепишіть. У поданих словах поставте наголос. Запам'ятайте наголошення цих слів.
Кілометр, несемо, добуток, спина, слина, рукопис, сантиметр, Водохреще, веретено, вільха, засуха, безпринципний, горошина, відгомін, жалюзі, довідник, дивлячись, дрова, завжди, камбала, люстро, закрутка, зручний, новий, обіцянка, пільговий, феномен, центнер.
ВПРАВА 2.  Перепишіть. У поданих словах поставте наголос. Запам'ятайте наголошення цих слів.
Інженерія, завдання, одинадцять, чотирнадцять, запитання, виразний, приятель, позначка, випадок, вимога, визнання, шофер, черговий, кропива, боязнь, мабуть, іконопис, громадянин, обруч, котрий, помилка, урочистий, начинка, квартал, бюлетень, експерт, щипці, фаховий.



13.04.2021(2 години)

1.Тема: Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності
Опрацювати теоретичний матеріал за підручником  О.Авраменко. українська мова 10 клас  Параграф 23.

2.Тема: Основні правила вимови голосних та приголосних звуків.
Опрацювати теоретичний матеріал за підручником  О.Авраменко. українська мова 10 клас  Параграф 24-25.

Домашнє завдання. Вправа 3, стр.73 ; Вправа 3. стр. 77 
Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 

6.04.2021(2 години)

Тема: Контрольне есе за змістом висловів народної мудрості.

Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал:

Що таке есе та як його написати?

Есе (фр. essai «спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний  жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції.

Есе виражає індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета й не претендує на вичерпне трактування.

 Обсяг тексту: 80 до 100 слів.

Особливості змісту В основу покладено роздуми з приводу чогось побаченого, прочитаного або пережитого особисто. Висловлюються особисті погляди – світогляд, думки, почуття, ідеї, висвітлюються моральні  (етичні, громадянські тощо) цінності. Над усе цінується самостійність і  оригінальність, парадоксальність думок та оцінок. На першому плані – особистість того, хто пише.

Особливості композиціїї Композиція довільна, послідовність викладу спричинена логікою роздумів. Обов’язковою є аргументованість і переконливість. У тексті проводяться паралелі, добираються аналогії, використовуються  асоціації. Роздуми  поєднано з емоційною оцінкою подій або явищ.

Особливості стилю Стиль – художній або публіцистичний. Емоційність, експресивність, яскрава образність досягаються вживанням метафор, порівнянь, алегоричних образів, символів.

Особливості мови Інтонація розмовна (безпосередність, невимушеність вислову). Допускається розмовна лексика, що створює враження «живої бесіди» з читачем. Уживання неповних речень, питальних та окличних конструкцій, риторичних звертань, запитань, тверджень. Головна вимога - індивідуальність авторського стилю.

Заголовок Заголовок не перебуває в прямій залежності від змісту, він може  пояснювати, що стало поштовхом до авторських роздумів, передавати почуття, настрій автора тощо.

Алгоритм написання есе

1) постановка проблеми;

2) обдумування проблеми (ідеї, приклади, що їх ілюструють);

3) планування есе (визначення структури);

4) написання есе;

5) перевірка та редагування роботи;

Не забувай, що всі дії в оповіданні здійснює не автор, а літературний персонаж, герой оповідання. Навіть якщо розповідь ведеться від першої особи, це мова не автора, а оповідача. Позиція автора може не збігатися з позицією оповідача, від імені якого ведеться оповідання.

 
Дом.завдання:  Написати есе. Тема за вибором:

  1. Дай язику волю – заведе в неволю!
  2. За праве діло стій сміливо
  3. Брехень багато, а правда одна
  4. Здобудеш освіту – побачиш більше світу
  5. Мудрим ніхто не вродився, а навчився
  6. Рідна земля і в жмені мила

Виконання завдання відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 




19.01.2021
Тема: Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Теоретичний блок:  Запам’ятайте! Справедливість, чемність, коректність, толерантність, повага до співрозмовника — предикати вихованої людини. Подбайте про те, щоб ці моральні настанови набули певних приписів, дотримання яких втілюється у відповідних учинках.
3.Домашнє завдання. Обґрунтуйте (письмово,10-15 речень) справедливість твердження. "Ніяке інше вміння, яким може володіти людина, не дасть їй можли­вості з такою швидкістю зробити кар’єру і домогтися визнання, як уміння добре говорити (Чонсі М. Деп’ю)."



22.12.2020
Тема: Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу:
3. Інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/8302257
4. Дом.завдання: Прочитайте. Візьміть один із висловів за тезу, доберіть 3-4 аргументи на підтвердження її.
1. Хто не вміє говорити - кар’єри не зробить (Б. Наполеон). 2. Уміння говорити - це означає сказати так, щоб у вашому слові відчули вашу волю, культуру, особистість. Цього потрібно вчитися (А. Макаренко). 3. Факти - найкраща річ у мовленні (А. Коні). 4. Поняття «риторика» значно ширше за поняття «ораторське мистецтво», оскільки охоплює широкий спектр знань, умінь і навичок від виникнення ідеї до самого процесу мовлення (3. Савкова). 



8.12.2020
Тема: Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення)
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"
2. інтерактивні вправи:
3. Домашнє завдання. Запишіть слова в дві колонки: власне українські та їх іншомовні відповідники.

Діаспора, мітинг, менеджер, дискусія, рекет, брифінг, атестація, іспит, показ, інтерв’ю, бібліотека, виступ, книгосховище, об’єднання, усний виклад, біографія, керівник, відомості, суперечка, себелюбець, збори, оратор, фахівець, ювілей, фрагмент, регіон, юрист, процент, збори, розбій, розмова, автограф, дебют, порядок, підпис, початок, дисципліна, егоїст, промовець, майстер, річниця, територія, правознавець, відсоток, уривок.


1.12.2020
Тема: Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота") 

2. Виконати завдання. Прочитайте. Випишіть фразеологізми стилістично нейтральні, розмовні та книжні.

1. Загальновідомо, що кожна національна культура має в своєму арсеналі елементи інших культур, але ж не вони визначають її суть (3 газети). 2. Життя прекрасне, поки ти пливеш, змагаючи і рифи, й вал дев’ятий (Б. Грабовський). 3. В дорозі наче б не барився, набачивсь, намотав на вус… І так немовби оновився, коли додому повернувсь (Б. Бровченко). 4. Поки я на коні, буде слатись мій шлях. Ви коня не дражніть, бо він дасть по зубах (П. Осадчук). 5. У двослівних назвах рослин, утворених за допомогою прикметників кінський, собачий, заячий, вовчий і под., міститься вказівка на дикорослість рослини, непридатність її для людини: собача м’ята, заяча капуста, кінський щавель, жаб’яча кислиця (Л. Москаленко). 6. Про доброго козака так і кажуть: характерник. Гострий слух, соколині очі, відвага, гумор, кмітливість, уміння вийти сухим з води… (Ю. Хорунжий)

3. Дом.завдання: виконати тестові завдання Код доступу 1575572  використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua



17.11.2020.

Тема: Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні 

Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=f5i08rfvVa8
3.Інтерактивна вправа: https://learningapps.org/7296743
4.Виконати завдання:

Перепишіть, вибираючи з дужок потрібне слово.

(Наступив, прийшов) час кожному з нас (вибирати, обирати) (учбовий, навчальний) заклад для продовження (навчання, освіти). (Заміри, наміри) багатьох учнів нашого класу (збігаються, співпадають): вони хочуть отримати (такі, слідуючі) професії: юриста, економіста, дипломата. Але між нашими побажаннями та зацікавленнями держави (з’являються, існують) протиріччя: на ринку праці таких спеціалістів (перебор, надмір). Нічого (не поробиш, не вдієш): треба (познайомитися, ознайомитися) з різними професіями й (вибрати, обрати) ту, яка потрібна людям.

 5. Дом.завдання: виконати тестові завдання

Код доступу 9414154 використати цей код,
відкривши посилання join.naurok.ua


10.11.2020.
Тема:   Написання есе
 Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

Есе (фр. essai «спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний  жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції.

Есе виражає індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета й не претендує на вичерпне трактування.

 Обсяг тексту: 80 до 100 слів.

Особливості змісту В основу покладено роздуми з приводу чогось побаченого, прочитаного або пережитого особисто. Висловлюються особисті погляди – світогляд, думки, почуття, ідеї, висвітлюються моральні  (етичні, громадянські тощо) цінності. Над усе цінується самостійність і  оригінальність, парадоксальність думок та оцінок. На першому плані – особистість того, хто пише.

Особливості композиціїї Композиція довільна, послідовність викладу спричинена логікою роздумів. Обов’язковою є аргументованість і переконливість. У тексті проводяться паралелі, добираються аналогії, використовуються  асоціації. Роздуми  поєднано з емоційною оцінкою подій або явищ.

Особливості стилю Стиль – художній або публіцистичний. Емоційність, експресивність, яскрава образність досягаються вживанням метафор, порівнянь, алегоричних образів, символів.

Особливості мови Інтонація розмовна (безпосередність, невимушеність вислову). Допускається розмовна лексика, що створює враження «живої бесіди» з читачем. Уживання неповних речень, питальних та окличних конструкцій, риторичних звертань, запитань, тверджень. Головна вимога - індивідуальність авторського стилю.

Заголовок Заголовок не перебуває в прямій залежності від змісту, він може  пояснювати, що стало поштовхом до авторських роздумів, передавати почуття, настрій автора тощо.

Алгоритм написання есе

1) постановка проблеми;

2) обдумування проблеми (ідеї, приклади, що їх ілюструють);

3) планування есе (визначення структури);

4) написання есе;

5) перевірка та редагування роботи;

Не забувай, що всі дії в оповіданні здійснює не автор, а літературний персонаж, герой оповідання. Навіть якщо розповідь ведеться від першої особи, це мова не автора, а оповідача. Позиція автора може не збігатися з позицією оповідача, від імені якого ведеться оповідання.

 
Дом.завдання:  Написати есе на одну із тем (за вибором): «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної освіти», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?». 

3.11.2020.
Тема: Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 
2.Теоретичний блок:
3.  Відео на допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=pvtsNtqBdns
4.   інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/4041715

5.Виконати вправу 75 стр. 33 за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл
6.Домашнє завдання:  вправа 80 стр. 35 за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл




19.10.2020.
Тема: Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 


Завдання 1. Перепишіть. Визначте запозичені слова та від них похідні, поясніть їхнє лексичне значення. Якої з галузей життя стосується кожне слово?
Музей захоплює продуманою концепцією, побудовою експозиції з використанням інтерактивних засобів, дивує добором експонатів (За 3. Мазуриком). 2. Як відомо, поганий педагог диктує, хороший орієнтує, геніальний — надихає! Маєш вудку — наловиш і риби, маєш компас — віднайдеш дорогу. Маєш у серці камертон — неодмінно зумієш розрізнити істину і фальш (За І. Старовойт). 3. Якщо спрацює теорія наномедицини, то, як вважають поважні лікарі, немає медичних і технічних обмежень, щоби людина гарантовано змогла жити до 120-130 років (В. Єшкілєв).
• Визначте в запозичених словах орфограми, поясніть написання цих слів правилами.
Завдання 2. До кожного з дієслів доберіть із довідки український відповідник.
Концентрувати, пресингувати, інспірувати, репрезентувати, пролонгувати, сфальсифікувати, конфузити, піарити.
Довідка. Бентежити, залякувати, зосереджувати, підбурювати, представляти, продовжити, вигадати.
• Укладіть словничок небажаних запозичень «Свої не гірші заморян» для розміщення на  веб-сайті.
• Назвіть 7-8 часто вживаних вашими однолітками запозичених слів, які ви додали б до словничка.


27.10.2020
Тема: Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство мови.

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 

2. Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-bagatstvo-movlennya-u-riznih-stilyah-sinonimiya-leksichna-frazeologichna-morfologichna-sintaksichna-stilistichna-pogliblene-povtorennya-127646.html

3.      Теоретичний блок:

https://revolution.allbest.ru/languages/00565762_0.html

http://ponomariv-kultura-slova.wikidot.com/synonimy

4.     Відео на допомогу:

https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc

5.      Практичне застосування:

а) тренувальні вправи:

1. Випишіть синоніми, визначте між ними різницю.

1. Силу волі насправді формують три сили - «я буду», «я не буду» і «я не хочу», вони допомагають нам удосконалювати й поліпшувати себе. 2. Вітаю у світі спокус - цигарка, коктейль чи потрійне лате, а може, й фінальний розпродаж, лотерейний квиток чи пончик у вітрині пекарні. У такий момент ви мусите зробити вибір: піддатися спокусі або ж знайти в собі внутрішні сили, опанувати й перемогти себе. 3. Цього тижня спробуйте зрозуміти, що ви говорите собі й іншим про свою силу волі - про її успіхи й невдачі. Чи кажете ви собі, що були хорошими, коли чогось досягли, або ж поганими, коли не зробили чогось важливого чи дозволили собі слабкість? 

2. Із поданими синонімами утворіть словосполучення. Запишіть їх. Чи однакову здатність поєднуватися з іншими словами мають синоніми?

Творити, формувати, створити, будувати (характер, споруду, майбутнє, свято); свіжі, чисті, погожі (дні, думки, ідеї); задушевний, сердечний (розмова, друг); завзятий, запеклий, пристрасний, заядлий (рибалка, книголюб, борець, працелюб); задушевний, сердечний (розмова, друг).

б) інтерактивні вправи:

Немає коментарів:

Дописати коментар