35-о група
- О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 11 кл
- О.П.Глазова. Українська мова. 11 клас
- О.Авраменко. українська мова 11 клас
- Н.Б.Голуб, О.Горошкіна, В.І.Новосьолова. Українська мова 11 к.
9.03.2023
Тема: Підсумкова контрольна робота
Код доступу 9974134 використати цей код, відкривши посилання
5.12.2022
Тема: Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка
Синтаксична
норма — це правильна будова синтаксичних конструкцій —
словосполучень і речень. Завдяки дотриманню синтаксичних норм можна досягти
чіткості, логічності викладу думок та зв’язності тексту. Синтаксична помилка — це порушення синтаксичної норми. Словосполучення — це смислове і
граматичне поєднання двох або більше повнозначних слів синтаксичним зв’язком.
Виділяють такі типи синтаксичних зв’язків між словами у
словосполученні:
·
узгодження (форма залежного слова зумовлена
граматичними формами опорного компонента), наприклад: червоне яблуко);
·
керування (залежне слово вживається у формі непрямих відмінків із
прийменником чи без нього, наприклад: світло у вікні);
·
прилягання (головний компонент не вимагає
від залежного певних граматичних форм, а поєднуються вони за змістом,
наприклад: летіти вгору).
Види синтаксичних помилок в словосполученнях
1. Порушення
в побудові словосполучень, пов’язаних підрядним зв’язком керування: наприклад:
завдавати шкоду (замість шкоди). Варто додати, що потребують форми залежного
слова у родовому відмінку без прийменника дієслова: сподіватися, вчити,
вживати, завдавати, зазнавати, потребувати, навчати, чекати, наприклад:
зазнавати збитків.
2. Неправильна
побудова прийменникових конструкцій, наприклад: Марина робила дослідження по
компаративістиці. Якщо можливі кілька варіантів поєднання, то потрібно обирати
безприйменникові. Наприклад: гуляти містом та по місту, доцільніше містом.
Помилки в побудові прийменникових конструкцій можуть виникнути внаслідок
незнання значення прийменника або в результаті впливу інших мов (переважно
російської).
3. Неправильне
сполучення іменника з числівником, наприклад: три вчителя обговорювали мою
успішність. Числівник один узгоджується з іменником у граматичних категоріях
роду, числа, відмінка; числівники два, три, чотири керують іменниками у
називному відмінку множини; числівники п’ять, шість, сім, вісім і так далі
керують іменниками в родовому відмінку множини: шість працівників.
4. Тавтологічні
словосполучення, наприклад: у травні місяці в Україні будуть додаткові вихідні.
Тавтологія — це повторення тих самих, спільнокореневих або близьких за
значенням слів. Такі порушення — наслідок неправильного добору слів або
нерозуміння їх значення. Але не всі повторення спільнокореневих слів можна
вважати мовною помилкою, тому що існує безліч словосполучень, у яких тавтологія
неминуча: словник іншомовних слів, загадати загадку, розмовна мова.
Типові помилки в побудові речень
1. Порушення
в побудові речень із дієприслівниковим зворотом. Приклад: ідучи до кінотеатру,
почалась злива.
2. Неправильний
порядок слів у реченні, наприклад: і нову вивчили Тетяна пісню Марина сьогодні.
3. Недотримання
смислового зв’язку між займенниками та тими словами, які вони замінюють,
наприклад: Сашко сів на стілець і впав: у нього (Сашка чи стільця?) зламалась
ніжка.
4. Займенникове
подвоєння підмета, наприклад: Інна, як тільки прийшла до мами, вона одразу
кинулася їй допомагати.
5. Вживання
дієслів у неправильних часових і видових формах, наприклад: Маринка заходить до
квартири та привіталася.
6. Невміння
поділити складне речення на прості, наприклад: Коли Наталка мила посуд.
Ненароком розбила тарілку.
7. Хибне
узгодження підмета й присудка, наприклад: Тарас із другом говорив про
економічну ситуацію в Україні. Присудок, зазвичай, узгоджується з підметом у
роді, числі, особі, але у деяких випадках можливі варіанти: лікар сказав і
лікар сказала, сирота спав (про чоловіка) і сирота танцювала (про жінку).
Використання середнього роду — неправильне, якщо іменник — власна назва: Таїті
красиве; Зімбабве велике. У такому випадку рід присудка визначається родом
загальної назви: Перед дослідниками з'явився красивий Таїті (острів); Зімбабве
(країна) — велична й неповторна.
8. Неправильна
побудова речень з однорідними членами, наприклад: На городі росли огірки,
помідори, кабачки, баклажани, овочі.
9. Неправильна
побудова конструкцій з парними сполучниками, наприклад: Наша бібліотека надає
не лише різноманітну літературу і проводить зустрічі з письменниками.
Всі ці помилки — результат низького мовно-культурного
рівня, недостатнього знання української мови. Повністю уникнути мовних помилок
все-таки неможливо, але потрібно робити так, щоб припускатися їх якомога рідше.
Безперервне навчання та вміння постійно удосконалювати свої знання — це
правильний шлях досягнення мети. Запам’ятайте: ваша грамотність — запорука
успіху в житті.
Домашнє завдання: Знайдіть синтаксичні помилки, поясніть їх. Запишіть
правильний варіант.
Радіє і
садок, і поле, і долина. Більшість проголосували за пропозицію. Більшість
абітурієнтів, які успішно склали вступні іспити, буде зарахована на стипендію й
забезпечена гуртожитком. Більшість абітурієнтів будуть зараховані на стипендію
й забезпечені гуртожитком. Усі, хто не пройшли реєстрації, повинні з’явитися до
відповідального. Ми вивчали книжку, розповідаючу про наших предків.
28.11.2022
Тема: Стилістичні особливості слів іншомовного походженняТеоретичний матеріал:Українська мова належить до східнослов’янської підгрупи
слов’янських мов, що входять до індоєвропейської мовної родини. Лексика
сучасної української мови складається з питомих слів і запозичених з інших мов.Власне українська лексика є найчисленнішим розрядом, бо
сюди належать не лише слова, яких немає в інших мовах (віхола, достеменний,
линути, людина, мрія, нісенітниця, ремствувати, хист), а й велика кількість
утворень від спільних з іншими мовами коренів.В українську мову в різні періоди її існування входили й
слова з інших мов. Слова іншомовного походження становлять тепер приблизно
десять відсотків лексичного складу нашої мови.Одні слова запозичені давно, вони глибоко ввійшли в мову,
підпорядкувавшись усім її законам, і нічим чи майже нічим не зраджують свого
іншомовного походження. Крім давнини й шляхів запозичення, цьому сприяє також
близькість їхньої фонетичної структури до звукового складу власне українських
слів: левада, лиман, троянда, бандура, палац, якір, папір, колір, барва;
особові імена Андрій, Василь, Катерина, Микола, Олена, Олександр, Наталя, Валентина,
Ганна, Іван, Данило, Михайло, Мусій. Особливо це стосується імен, що зазнали
значних фонетичних змін на українському ґрунті: Горпина, Одарка, Оксана, Ілько,
Стецько тощо.У публіцистичному стилі власне іншомовні слова вживаються
не тільки в прямому, а й у переносному значенні, служать засобом створення
образності, контрасту, гумористичних, іронічних та інших ефектів. У прямому
значенні ці слова є одним із компонентів суспільно-політичної лексики:Василь Симоненко мислив великими масштабами і високими
категоріями, не втрачаючи при тому конкретності бачення і земної закоріненості,
побутової насиченості. Він з юнацьким нетерпінням і “напрямки” підносив “вічні”
питання людського духу, до яких тодішні всюдисущі догматики ставилися з
підозріливістю й нетерпимістю, намагаючись зберегти за ними тавро “ідеалізму”,
“абстрактного гуманізму”.(Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com)
Вправа 1. Прочитати
тавтологічні вислови. Виправити помилки й пояснити їх причини. Правильні
варіанти записати.Піднесений пафос,
перспектива на майбутнє, головний лейтмотив, урочистий церемоніал, вільна
вакансія, мій автопортрет, ручна мануальна терапія, виразна експресія, перша
прима, вперше дебютувати, швидкий експрес, місцеві аборигени, найважливіші
характерні риси, народний фольклор, експонати виставки, передовий авангард,
передові і прогресивні погляди, потенційні можливості.Вправа 2. Пояснити
значення наведених слів, користуючись “Словником іншомовних слів”. Добрати до
них українські відповідники, визначити головну сферу їх функціонування. Скласти
з поданими словами речення.Консолідація, файл,
дайджест, ексклюзивний, саміт, міленіум, толерантність, оратор, трилер, кліп,
імпозантний, респектабельний, електорат, харизма, хіт, віртуальний, гендерний,
рейтинг, імідж, он-лайн, плей-оф, сервер, тинейджер, менеджер.(Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com)
21.11.2022
Тема: Тренувальні вправи:
1. Випишіть синоніми, визначте між ними різницю.
1. Силу волі насправді формують три сили - «я буду», «я не буду» і «я не хочу», вони допомагають нам удосконалювати й поліпшувати себе. 2. Вітаю у світі спокус - цигарка, коктейль чи потрійне лате, а може, й фінальний розпродаж, лотерейний квиток чи пончик у вітрині пекарні. У такий момент ви мусите зробити вибір: піддатися спокусі або ж знайти в собі внутрішні сили, опанувати й перемогти себе. 3. Цього тижня спробуйте зрозуміти, що ви говорите собі й іншим про свою силу волі - про її успіхи й невдачі. Чи кажете ви собі, що були хорошими, коли чогось досягли, або ж поганими, коли не зробили чогось важливого чи дозволили собі слабкість?
2. Доберіть пояснення до поданих фразеологізмів.
Битися як риба об лід __ , бити на сполох __ , канути в лету __ , брати в шори __ , пройти крізь сито й решето __ , топтати ряст __ , гнутися в дугу __ , співати дифірамби __ , згущувати фарби __ , дати драла __ , ятрити душу __ , триматися свого берега __ , лишити з носом __ , утерти носа __ , здирати сім шкур __ , загнати в глухий кут __ , брати за горло __ , не чути землі під собою __ , стати на слизький шлях __ , ловити окунів __ , заламувати руки __ , витати в емпіреях __, бити байдики __ , товкти воду в ступі __ .
3. Користуючись словником, доберіть слова, з якими можуть сполучатися подані пароніми.
1 корисливий (-а,-е,-і)
2 корисний (-а,-е,-і)
3 рідкий (-а,-е,-і)
4 рідкісний (-а,-е,-і)
5 виборчий (-а,-е,-і)
6 виборний (-а,-е,-і)
7 відчуття
8 почуття
9 воєнний (-а,-е,-і)
10 військовий (-а,-е,-і)
11 музичний (-а,-е,-і)
12 музикальний(-а,-е,-і)
13 особистий (-а,-е,-і)
14 особовий (-а,-е,-і)
15 показник
16 покажчик
17 розділяти
18 поділяти
19 тактичний (-а,-е,-і)
20 тактовний (-а,-е,-і)
21 книжковий (-а,-е,-і)
22 книжний (-а,-е,-і)
23 болісний (-а,-е,-і)
24 болючий (-а,-е,-і)
24.10.2022
Тема: Крапка з комою у складному реченні
1.Опрацювати матеріал за посиланням 2.Відео на допомогу:3.Практичне
застосування:З поданих простих речень утворіть
складні з сурядним чи підрядним зв’язком, уведіть потрібні сполучники,
опустивши слова, що можуть повторитися. 1. Сонце стояло вже високо. Мороз не
всідався. Згори мені було видно все село — велике, незграбно розкидане поміж
яругами та спадистими косогорами. Там копошилися люди. Чорніли латки вирубаного
чагарника. У дворах деінде куріли дими солдатських кухонь. Іржали коні. Попід
моторами пофарбованих білилом машин чаділи факели. Я приглядався. Гармат
сімдесятишестиміліметровок нігде не було видно (З тв. Г. Тютюнника). 2. Спросоння
загуділи ворота. Я спиняюсь на вулиці під тінями наших ясенів і вишень тітки
Дарки. Тут я одразу стаю меншим. Світ стає більшим. Місячний туманець проростав
із нього і плив по ньому, чіпляючись за городину, тини, дерева. На другому краю
вулиці забовваніла постать батька. Я хотів скрикнути, кинутись навздогін за
ним. Саме щось зашамотіло у підтинку. Я подався назад. На дорогу обережно
висунулась їжачиха (З тв. М. Стельмаха).4.Домашнє завдання: виконати інтерактивну вправу
13.10.2022
Тема: Тире у складному реченні1.Опрацювати матеріал за посиланням https://dyskurs.net/pravyla-vzhyvannia-tyre-v-skladnomu-rechenni/2. Спишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Поясніть. 1. Я знаю / більше ніж любов, тільки серце матері.
2. Відчинили двері / вітер як дмухне, аж засвистів.
3.Подивилась ясно / заспівали скрипки.
4.Але не легко було знайти вихід / довкола їжилися обриви скель.
5.А слово скаже / з пам’яті не викинеш.
6.Ти чуєш / плачуть за тобою.
7.Закон життя один / вірно служити своїй державі.
3. Домашнє завдання: Складіть речення за схемами:
1.(…) : (причина)
2.(…) : (пояснення)
3.(умова) – (наслідок)
4.(…) – (порівняння)
5.(час) – (…)
6.(…) – (…) протисталення
24.09.2022Тема: Двокрапка у складному реченніЗавдання.
1. Я знаю / більше ніж любов, тільки серце матері.
2. Відчинили двері / вітер як дмухне, аж засвистів.
3.Подивилась ясно / заспівали скрипки.
4.Але не легко було знайти вихід / довкола їжилися обриви скель.
5.А слово скаже / з пам’яті не викинеш.
6.Ти чуєш / плачуть за тобою.
7.Закон життя один / вірно служити своїй державі.
3. Домашнє завдання: Складіть речення за схемами:
1.(…) : (причина)
2.(…) : (пояснення)
3.(умова) – (наслідок)
4.(…) – (порівняння)
5.(час) – (…)
6.(…) – (…) протисталення
1. Опрацювати матеріал за попередніми темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами)2.Теоретичний блок: https://ukrland.in.ua/archives/2920
https://dyskurs.net/pravyla-vzhyvannia-dvokrapky/
3. Практична робота Перетворіть прості ускладнені речення в складні, замінивши відокремлені члени підрядними реченнями; складні речення замініть простими ускладненими. 1. Він (Джеря) лежав лицем просто неба і дивився на темне небо, засіяне зорями, ніби чорне поле пшениці. 2. Далеко під шпилем, оброслим густим гаєм, блищав будинок (З тв. І. Нечуя-Левицького). 3. Пригнувшись, щоб не зачепити за різьбу пухнастого гілля, дівчина виходить на дзвінку дорогу (М. Стельмах). 4. Остап із Соломією сіли під вербою, але їм не говорилось (М. Коцюбинський).5. Я пройшов приморськими стежками з півтисячі кілометрів, не перестаючи захоплюватися баченим навколо (О. Довженко).6. Я цей світ ще змалку вибрав і купався в цвіті вишень (М. Сингаївський).4.Домашнє завдання.Спишіть, ставлячи пропущені розділові знаки. Поясніть смислові зв’язки між частинами складносурядних речень. 1. А літо йде полями і гаями І вітер віє і цвіте блакить. 2. Вона була як і годиться, скромна, а в ній відбилася весна. В роботі творчій безутомна. 3. А вечір палить вікна не знайомий А синя хмара жаром пройнялася А синій ліс просвічує вогнем А вітер віти клонить і співає… 4. Ми збирали з сином жолуді дубові і про день майбутній я казав синкові і пливли багрові хмари в вишині і співала осінь весняні пісні. 5. Тріпоче сокіл сріблом потемнілим знімаючись у вогку височінь,— і любо впасти на зелену тінь натрудженим і наболілим тілом. 6. Хай дружби непогасної крило гірке від тебе відганяє зло і хай у час останній свій про сина спокійно я подумаю: людина (З тв. М. Рильського).
15.09.2022
Перепишіть речення, розставте правильно розділові знаки. Виділіть вставні слова, визначте, на яке значення вони вказують
1. Може то птахи приносять на своїх крилах весну?
2. На жаль ми не мали можливості знайти для її тітки квартиру десь ближче.
3. На моє щастя на материні прохання ніхто не зважає.
4. Здавалося він не чув нічого.
5. Можливо блискавиць крило ці горді коси заплело ?
6. Напевно там водилися й гадюки.
7. Безперечно вам усе тут незнайоме дивне я знаю.
8. Кажуть нібито ці дроти тягнуться від самих Карпат аж до Чорного моря.
9. З Олександрівська з Хортиці поет як
10. Гадають поїхав до села Покровського.
7.09.2022
1. Методична допомога.
Відокремлена прикладка — це іменниковий зворот, який виступає в реченні як різновид означення.
Не відокремлюються прикладки, які разом зі словом як указують на інші додаткові відтінки або мають значення «в ролі кого, чого»: Ліс зустрів мене як друга.
Відокремлені прикладки відділяються тире (—):
- якщо вони стоять у кінці речення й перед ними можна, не змінюючи змісту, вставити слова «а саме»: У хаті є ще у нього дві дівчини — Домаха й Меланка.
- якщо поширені прикладки вже мають у своєму складі розділові знаки: Мати — ставна, смаглява гречанка, що була ніби старшою сестрою Ользі, — сама ув'язувала вузли, коли дівчата зайшли до хати.
2. Презентація:
3. Теоретичний блок:
- http://shkolyar.in.ua/syntaksys/vidokremleni
- https://svitslova.com/mova/syntaksys/4174-2013-11-26-09-14-20.html
4. Відео на допомогу:
5. Практичне застосування:
а) тренувальні вправи:
1.Спишіть, підкресліть відокремлені прикладки. Поясніть, чому вони відокремлюються.
1. І, як у справжнього митця, були в нього тяжкі часи неспокійного роздуму, гострого невдоволення своєю роботою (О. Донченко). 2. І, притомлений Котигорошко, я на груди землі упаду (А. Малишко). 3. Ні, людський хлопець, дядька Лева небіж,
Лукаш на ймення (Леся Українка). 4. Де Оболонь переходить в болото, Данилові в вічі впала трилиста вахта, ота добра рослина, що і лікує людину, і попереджає: не йди далі, бо вже починаються небезпечні місця (М. Стельмах). 5. Іван Дробот, молодий танкіст з надвичайно приємним і скромним лицем, хвилювався (О. Довженко). 6. Ліс, або, як серби кажуть, шума — це не просто сосни та дуби (М. Рильський).
Домашнє завдання: Спишіть, ставлячи пропущені розділові знаки. Підкресліть відокремлені прикладки, визначте їх стилістичну роль. Порівняйте інтонацію речень з відокремленими прикладками з інтонацією речень без відокремлених прикладок.
1. Печаль житніх степів стояла в очах хліборобів, і вони ніяк не могли збагнути, для чого їм треба було свою святиню зернову знищували. 2. Заходив серпень місяць снопів, місяць селянських надій. 3. Розвалювалась темрява, з-під неї виходила земля, вибігала вода і вилітав жайворонок. Ах, як йому провісникові весни хотілося скоріше побачити сонце і поєднати в доброму звучанні землю і небо. 4. Є, хлопче, музики відомі на весь білий світ… А ми сільські самоуки даємо радість коли не мужицькій душі, то мужицьким закаблукам і не спимо в заметіль, бо лихо не спить
(М. Стельмах).
28.03.2022 (2 години)
1.Визначте правильні варіанти послідовного заповнення
пропусків
І _____ __________________ біль, і моя незносна мука
______________ у лампаді ___________________ перед цим прекрасним печальним
образом (М.Хвильовий).
А
мій, неможливий, тепліє, фанатизма
Б
моя, неможлива, тепліють, фанатизму
В
мій, неможливий, тепліють, фанатизму
Г
моя, неможлива, тепліє, фанатизма
2.Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А
Катрусю, Марусю
Б
сестрице, брате
В
Сергію, Олексію
Г
директоре, кобзаре
3.Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А
Денисе Дмитровичу
Б
Глібу Денисовичу
В
Артеме Семеновичу
Г
Олексію Андрійовичу
4. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А
Миколаївна, Григоріївна
Б
Миколівна, Хомівна
В Іллівна, Юріївна
Г
Євгенівна, Аркадіївна
5. Закінчення –у, -ю у формі родового відмінка однини мають усі іменники в
рядку
А
документ, предмет, ступінь
Б
туман, вітер, місяць
В
музей, критерій, університет
Г
оркестр, ансамбль, диригент
6. ПРАВИЛЬНО утворено форми ступенів порівняння в рядку
А
більш дотепніший, кращий, серйозніший
Б
найбагатший, якнайдорожчий, дуже дорогий
В
самий цікавий, найцікавіший, якнайцікавіший
Г
веселіший від усіх, важливіший над усе, щонайдобріший
7. Помилку у відмінюванні числівника допущено в рядку
А
двадцяти двом
Б
шістдесятьма сьома
В
сорока чотирьома
Г
сімдесяти шести
8. Помилку у відмінюванні числівника допущено в рядку
А
п’ятиста сорока семи
Б
п’ятистам сорока семи
В
п’ятьмастами сорока сьома
Г
на п’ятистах сорока семи
9. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А
чотири ноутбуки
Б
півтори години
В
півтора аркуша
Г
три товариша
10. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А
чверть до десятої
Б
пів на дев’яту
В
двадцять по другій
Г
сім годин
11. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А
чверть сьомої
Б
за десять шоста
В
двадцять до першої
Г
п’ятнадцять хвилин до десятої
12. У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ
А
бережімо Б бережемо
В нехай бережуть Г
бережіть
13. НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А
розкажи Б хвали
В підійди Г
відповіси
14. Помилку в написанні особового закінчення дієслова допущено в рядку
А
борються, клеять
Б
їсиш, продаси
В
бачимо, сиплемо
Г
помітимо, засвоїмо
15. Дієприкметниковий зворот входить до складу речення
А
В такт своїм певним крокам хлопець легко втишував розгойдані думки
(В.Підмогильний).
Б
Заклопотаний важливими справами свого влаштування, він більше дивився в
самого себе, ніж навколо (В.Підмогильний).
В
Його мрії яснішали, обертаючись у думки (В.Підмогильний).
Г
Це була книжка про місто, що засинає, про місто, що спить, про місто, що
живе вночі чудернацьким, темним життям (В.Підмогильний).
16. Помилку в утворенні форми ступенів порівняння прислівника допущено в
рядку
А
гучніше, краще, найвище
Б
ширше, вужче, дорожче
В
більш яскраво, менш швидко, менш зручніше
Г
сильніше, частіше, більш весело
17. Помилково поєднано іменник з прикметником у варіанті
А
науковий ступінь, справедливе журі, цікаве турне
Б
оригінальне меню, смачне какао, холодна боржомі
В
довгий тунель, сильна нежить, швидке таксі
Г
гіркий полин, далекий Сибір, головний кутюр’є
18. Потребує редагування словосполучення
А
пробачати другові
Б
зраджувати товариша
В
радіти з перемоги
Г
насміхатися над невдахою
19. Потребує редагування словосполучення
А
скупий на слова
Б
радіти перемозі
В
докоряти сусіда
Г
розгорнути підручник
20. Потребує редагування словосполучення
А
відсутній через хворобу
Б
лекції по хімії
В
старший за званням
Г
відправити поштою
21. Потребує редагування словосполучення
А
зупинитися у двох кроках
Б
бухгалтер за спеціальністю
В
згідно з наказом
Г
відповідно до постанови
22. Неповним є речення
А
Часи були непевні, лиховісні (Л.Костенко).
Б
Короткі сірі дні (Л.Костенко).
В
В городі тиша й мовчазний передзвін сердець (М.Хвильовий).
Г
Сонце зайшло (М.Хвильовий).
23. Односкладним безособовим є речення
А
Три дні дали на розмисли мені (Л.Костенко).
Б
Не можу слухати меланхолійної музики (О.Кобилянська).
В
Фантастична і дивовижна земля тут (І.Багряний).
Г Людей такого рідкісного дару хоч
трохи, люди, треба берегти (Л.Костенко).
24. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А
Звитяги наші, муки, і руїни безсметрні будуть у її словах (Л.Костенко).
Б
Я син свого народу і весь належу сучасникам своїм (О.Довженко).
В
Лози, висип, кручі, ліс – все блищить і сяє на сонці (О.Довженко).
Г
Гриби й ягоди збирав він у лісі краще за нас усіх і розмовляв з кіньми,
з телятами, з травами, зі старою грушею і дубом – з усім живим, що росло і
рухалось навколо (О.Довженко).
25. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А
І спогади, сльозами не омиті, приходили прощатися з життям (Л.Костенко).
Б
І власне горе, пережите ще раз, зробило душу зрячою на біль
(Л.Костенко).
В
Дивлячись на людей, усміхавсь і мій батько – великий добрий чоловік
(О.Довженко).
Г
Він сидить біля столу повний всілякої премудрості, знань і вражень
(Ю.Яновський).
26. Відокремленою прикладкою НЕ ускладнено речення
А
Благословіть в дорогу, матері (Л.Костенко).
Б
Сичі кричали, вісники біди (Л.Костенко).
В
Це ж йому, цьому вартовому чорного трибуналу комуни, в моменти великого
напруження я складав гімни (М.Хвильовий).
Г
Мати каже, що я, її м’ятежний син, зовсім замучив себе (М.Хвильовий).
27. Складним є речення
А Шторм, як розлютований оркестр,
викидав щоразу нові й нові симфонії, збільшуючи темп і тембр (Ю.Яновський).
Б Щасливі все-таки нагадують хворих
і потребують обережного поводження (В.Підмогильний).
В
Здавалось, він був сам серед неосяжного безгоміння, в незмірній далечині
від світу й людей, не причетний до життя, але близький до нього, як ніколи
(В.Підмогильний).
Г
Ти хотів тиші й безлюддя – і тепер маєш (М.Коцюбинський).
28. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А
У мене, пане, слово не куповане, і я його не продаю (Л.Костенко).
Б
Ще тільки вирок – і скінчиться справа (Л.Костенко).
В
Душа болить, і тіло як чуже (Л.Костенко).
Г
Бездонне небо, і безмежний світ! (Л.Костенко).
29. Складнопідрядним із означальною частиною є речення
А
Я чую щодня, що десь тут коло мене ходить Марфина душа нещасна
(Гр.Тютюнник).
Б Вона ж була як голос України, що
клекотів у наших корогвах! (Л.Костенко).
В
Мені не вірилось, що я не допливу до берега (Ю.Яновський).
Г
На початку дискусії Степан, завмираючи від внутрішнього хвилювання,
міркував про те, що може він написати (В.Підмогильний).
30. НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване
в рядку
Він повчав себе,(1)що мріяти – (2)це
дурниця,(3) що треба діяти, (4)невтомно поборюючи всі перепони на шляху,
(5)зосереджуючи всі сили на черговій відпорній точці (В.Підмогильний).
А
коми 1,3 – перед підрядною частиною складного речення
Б
тире 2 – між підметом і присудком
В
кома 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим
зв’язком
Г
кома 5 – при відокремленій обставині
31. Кому потрібно ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Дивно й жалісно часом думати (1)що
нема у нас сили і ясності духу пройнятися щоденним розумінням щастя життя
(2)мінливого в постійній драмі й радості (3) і (4)що так багато краси марно
проходить мимо наших очей (О.Довженко).
А
1 Б 2
В 3 Г 4
32. Пунктуаційну помилку допущено в рядку
А
Та є печальна втіха, далебі: комусь на світі гірше, як тобі
(Л.Костенко).
Б
Кашляв він часом так довго й гучно, що скільки ми не старалися, ніхто не
міг його як слід передражнити (О.Довженко).
В
І, зупинившися на останній перепочинок, коли наші шляхи розійдуться, я
покажу вам перейдену путь (Ю.Яновський).
Г
Мотре, покинь мотовило, бо, як ухоплю кочергу, то поб’ю тобі руки
(І.Нечуй-Левицький).
33. Установіть відповідність між реченням та його типом
А
Я ж хотіла не себе втопити, я ж хотіла утопити біль! (Л.Костенко).
Б
Я одводжу очі, а ти у вічі дивишся мені (Л.Костенко).
В Моє життя – руйновище любові, де
вже ніякий цвіт не процвіте (Л.Костенко).
Г
Минають миті, довші від століть (Л.Костенко).
1 складнопідрядне
2
безсполучникове
3
складносурядне
4
просте ускладнене
5
просте неускладнене
34. Установіть відповідність між типом підрядного речення та прикладом
А
Душа летить в дитинство, як у вирій, бо їй на світі тепло тільки там
(Л.Костенко).
Б
Слова самі на голос навертались, як сльози навертаються на очі
(Л.Костенко).
В
У цій любові щось було священне, таке, чого не можна осквернить
(Л.Костенко).
Г
Коли ж вона його причарувала, він
як сказився, геть одбивсь од рук (Л.Костенко).
1 з’ясувальна
2 порівняльна
3 означальна
4 часу
5 причини
35. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире
А
А слово скаже – з пам’яті не викинеш (Л.Костенко).
Б
Життя – така велика ковзаниця (Л.Костенко).
В
Хлопець закохано гортав сторінки – речовий доказ своєї талановитості й
запоруку майбутньої слави (В.Підмогильний).
Г
Література складається з творчості, життя літературне – з розмов
літераторів (Ю.Яновський).
1 тире на місці пропущеного члена речення
2 тире в безсполучниковому складному реченні
3 тире при відокремленій прикладці
4 тире між підметом і присудком
5 тире в складносурядному реченні
36. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів
(цифра позначає наступну форму слова)
І в (1) той (2)же момент (3)раптом (4)переді мною підводиться образ моєї матері (М.Хвильовий).
А
прислівник Б прийменник
В займенник Г
частка Д сполучник
Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com
21.03.2022 (2 години)
Тема: Дієслово як частина мови. Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть, визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть)
Завдання:
1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи схем стисло
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу:3. Теоретичний матеріал. 4.Практичні вправи.Завдання 1. Підкреслити дієслова як члени речення, В дужках після дієслова визначити форми.Весняні води ще не зійли. Жити – Батьківщині служити. Суддя наказав встати підсудному. Дівчина вирішила прийти до школи вчасно. Не спитавши броду, не лізь у воду. Зверху бачили широку долину, обставлену горами. Траву висушено вчасно. Вирушаймо на озеро скупатись. Здійснилася моя мрія побувати в Америці.Завдання 2. Визначити перехідні та неперехідні дієслова. запишіть у дві колонки.І прийде час, коли без тривоги перекуєш на молоти мечі. Ми розвіяли хмари похмурі, щоб над нами сіяла блакить . Світить сонце для нас над землею, даль шумує. Я люблю, коли в листя зелене дерева одягає весна, і під вітром хитаються клени, і співає гуртом дітвора.5.Домашнє завдання.Завдання 1. Визначити час дієслів.Входив, згадаю, знає, утворювала, зловлю, дарує, мовчала, з'єднує, знайшов, уміє, перелазив, читає, гнатиму, оздобив, буду ходити, боротимусь, побачу.Завдання 2. Визначити дієвідміну.Полоти, бороти, стояти, сушити, ходити, колоти, бити, лити, берегти, варити, могти, нести, солити, пекти, лазити, шити, білити, кричати, косити, співати, лежати, клеїти.
Виконання завдань скидати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com
7.02.2022 (2 години)
1.Тема: Варіанти граматичного зв’язку
підмета й присудка (Він був активним учасником
тих подій. Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави становить частину
нашого плану на вихідний. Висіло багато картин; більшість громадян учора
підтримали; більшість депутатів
Завдання:матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатисьіншими доступними вам матеріалами) або за посиланням 2.Теоретичний матеріал.3. Відео на допомогу:https://www.youtube.com/watch?v=OjwzbGWo4E4
4. Домашнє завдання. Опрацювати тему, у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах. Виконати завдання Вправа 3, стр.78 за підручником О.Авраменко. українська мова 11 клас Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com
2.Тема: Пасивні конструкції з дієсловами на -ся
Завдання.1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами), у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота".2. Запам"ятайте: Порушенням мовної норми є пасивні речення, у яких назва особи, що виконує дію, має форму орудного відмінка, а назва предмета, на який ця дія спрямована, називного.
Приклади: студентами пишуться твори, депутатами приймаються закони, дані обробляються комп'ютером.Ці речення будуть логічними, якщо їх активізувати, акцентуючи на ролі діяча: студенти пишуть твори, депутати приймають закони, дані обробляє комп'ютер.Треба пам'ятати, що у центрі української літературної мови завжди стоїть особистість, а не процес. Якщо російською: дело рассматривается, вопрос обсуждается, машина используется, то українець висловиться так: розглядають справу, обговорюють питання, машину використовують. Українські конструкції, зауважмо, звучать природніше й лаконічніше.Дієслова із закінченням -ся в українській мові мають активне значення. Наприклад, дівчина усміхається, дитина втішається, малина червоніється.Отже, активізовуймо пасивні конструкції з дієсловами на -ся, і наша мова буде природною, логічною та дещо лаконічнішою.3.Домашнє завдання. Вправа 3, стр. 82 за підручником О.Авраменко. українська мова 11 клас . Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com
20.04.2021 (2 години)
працювати в бібліотеці; росте при дорозі; за часів Мазепи; за активної підтримки)
За походженням сполучники поділяються на непохідні і похідні:
сполучники | приклади |
непохідні | але, а, та, бо, і |
похідні | що, як, де, якщо, тому що, зате |
Непохідні сполучники не співвідносяться з іншими частинами мови.
Похідні сполучники походять від інших частин мови і тому співвідносні з ними.
1.Запишіть речення, розкриваючи дужки.
Сполучники підкресліть. Поясніть написання сполучників та однозвучних із ними
слів.
1. Наука в ліс не веде, про (те) з
лісу виводить. 2. Не говори багато про (те), що знаєщ, але знай, про що
говориш. 3. Що (б) добре жити, треба працю любити. 4. Що (б) на серці не
робилося, то на лиці не втаїться. 5. Як (би) такий до роботи, як до розмови.
6. Як (би) йому сказати, що (б) пішов
із хати. 7. Як (би) ти, сину, йшов в отаку годину. 8. Це ж не близько (А. Головко).
9. Коли (б) кожним радісним літом виростала травинкою я, то на луці палаючим
цвітом написала б Вітчизни ім’я (В. Ткаченко). 10. Як (би) відали ви, які
славні були ті суворі, закручені хлопці (М. Нагнибіда). 11. То (ж) при тобі,
мій друже давній, вірний, пройшло життя дитяче моє (Леся Українка).
2. Виконати тестові завдання. Код доступу 7399490 використати цей код,
13.04.2021 (2 години)
Завдання:
3. Відео на допомогу.
4. Домашнє завдання. Опрацювати тему. Скласти діалог на тему: «Корисне дозвілля», уживаючи прийменники "в" і "на" з географічними назвами і просторовими іменниками. Виконання завдань відправляти на електронну пошту lobanovao254@gmail.com
2.Тема: Словосполучення з прийменником по (піти по гриби; по цей день; блукати по полю; триватиме з лютого по квітень; кожному по сувенірові; зауваження по суті тощо)Завдання:матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатисьіншими доступними вам матеріалами,) у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 2. Відео на допомогу 3. Теоретичний матеріалПрийменник по функціонує в українській та російській мовах, однак у російській мові це один з найуніверсальніших прийменників і конструкції з ним виражають велику кількість найрізноманітніших відношень.
В українській мові прийменник по вживають з іменниками, займенниками, числівниками; конструкції з ним виражають такі відношення:
а) часові: по обіді, маю відпустку по 15 березня, приїду по святах (іноді можна замінити іменником у родовому відмінку з прийменником після – після свят);
б) об’єктні: погладив по голівці, по коліна у воді;
в) мети: пішов по воду, пішла по гриби (і за грибами), поїхав по рибу;
г) кількісні відношення: по 25 осіб у групі; працює по10 годин на добу;
д) найчастіше вживаємо цей прийменник на позначення просторових відношень: по садочку ходжу, по діброві вітер віє.
4. Домашнє завдання. Виконання завдань відправляти на електронну пошту lobanovao254@gmail.com Завдання 1. Перекладіть українською мовою російські словосполучення з прийменником ПО.Считает по пальцам; читает по слогам; ходит по комнатам; по доброй воле; консультации по пятницам; по обыкновению; смотря по погоде; по направлению к городу; я к вам по делу; по выходным дням; по собственному желанию; по нашим подсчётам; по причине чего; ездить по селам; по просьбе; первый по счету; пособие по безработице; по наследству; по моему мнению; мероприятие по повышению трудовой дисциплины; по поводу чего; плыть по течению; по ошибке; товарищ по школе; по отношению ко мне; идти по берегу; экзамен по математике; приказ по университету; комиссия по составлению акта; тоска по родине.
Прийменник по функціонує в українській та російській мовах, однак у російській мові це один з найуніверсальніших прийменників і конструкції з ним виражають велику кількість найрізноманітніших відношень.
В українській мові прийменник по вживають з іменниками, займенниками, числівниками; конструкції з ним виражають такі відношення:
а) часові: по обіді, маю відпустку по 15 березня, приїду по святах (іноді можна замінити іменником у родовому відмінку з прийменником після – після свят);
б) об’єктні: погладив по голівці, по коліна у воді;
в) мети: пішов по воду, пішла по гриби (і за грибами), поїхав по рибу;
г) кількісні відношення: по 25 осіб у групі; працює по10 годин на добу;
д) найчастіше вживаємо цей прийменник на позначення просторових відношень: по садочку ходжу, по діброві вітер віє.
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу:3. Презентація:4.інтерактивні вправи:
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
https://pidru4niki.com/1118052647622/dokumentoznavstvo/skladni_vipadki_keruvannya3.Інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/9078304
https://learningapps.org/2351680
https://learningapps.org/2658300
1.Ніхто із очевидців дорожньо-транспортної пригоди не зверну(...)
увагу на жінку похилого віку
2. Три співробітник(...) відділу подали заяву про звільнення.
3. П'ятдесят один експонат українського живопису надійш(...) в
розпорядження обласної художньої галереї.
4. Частина придбаних товарів бул(...) продан(...) за пільговими
цінами дитячим установам.
5. Усі, хто відвіда(...) музейну експозицію, прийш(...) до єдиної
думки.
Вправа 2. Утворіть словосполучення, залежні слова поставте в потрібному відмінку і, якщо потрібно, додайте до них прийменники. Складіть із трьома словосполученнями речення.
Звернутися (адреса), тішитися (успіх), сміятися (себе), докоряти (брат), завдати (шкода), не дотримати (слово), тяжчий (сталь),засоби (грип), пробачте (я), надіятися (друг), дошкуляти (він), зрадити (товариш), захворів (грип), згідно (наказ), пишатися (перемога).
Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
Синтаксис – це серце граматики української мови, тому для кожної людини, що працює з текстом, дуже важливо дотримуватись правил комбінації слів у межах словосполучення і речення. Така комбінація здійснюється за певними законами (нормами), які не можна порушувати.
Синтаксична норма — це правильна будова синтаксичних конструкцій — словосполучень і речень. Завдяки дотриманню синтаксичних норм можна досягти чіткості, логічності викладу думок та зв’язності тексту. Синтаксична помилка — це порушення синтаксичної норми. Словосполучення — це смислове і граматичне поєднання двох або більше повнозначних слів синтаксичним зв’язком.
Виділяють такі типи синтаксичних зв’язків між словами у словосполученні:
- узгодження (форма залежного слова зумовлена граматичними формами опорного компонента), наприклад: червоне яблуко);
- керування (залежне слово вживається у формі непрямих відмінків із прийменником чи без нього, наприклад: світло у вікні);
- прилягання (головний компонент не вимагає від залежного певних граматичних форм, а поєднуються вони за змістом, наприклад: летіти вгору).
Завдання:
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
1. Подивившись фільм, письменник став мені ще ближче і
дорожче.
2. Перераховуючи в кінці фільму імена загиблих, віриться, що
їх не забудуть.
3. Дивлячись на таку несправедливість, у мене серце кров'ю
обливається.
4. Прийшовши в перший день на ділянку, нам відразу ж дали
завдання.
5. Перейшовши в 9 клас, у нас з'явився новий предмет.
6. Читаючи поему, відчувається сила кожного слова.
7. Втративши на війні чоловіка, у неї не було бажання
заводити нову родину.
8. Стоячи біля дверей у вітальню, мені був ясно чути їх
розмову.
10. Під'їжджаючи до міста, у мене злетів капелюх.
Вправа 2. З кожної пари речень утворіть одне,
ускладнене дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова.
Утворені речення запишіть, звороти підкресліть. Поясніть уживання розділових
знаків.
• Троянда усміхається сонцю шовковими пелюстками.
Вони розтулені назустріч теплу та світлу.
• Хмарини розкошують у блакитному небі. Вони
розмлоєні останнім теплом осені.
• Яблуні посхиляли гілля до землі. Воно обтяжене
запашними плодами.
Завдання:
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Тема: Синонімічні способи вираження
різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто,
мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання
прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий,
старенький, предобрий)
Завдання:
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Тема: Прикметники, що перейшли в
іменники
Завдання:
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
Барвінкові очі - ____________
Кам′яна огорожа - ________
Залізна воля - _____________
Солодкий голос - __________
Скляний посуд - ___________
Медові очі - _______________
Оксамитові брови - ________
Вовчі закони - _____________
Сонячний погляд - _________
Спортивний одяг - _________
Лисяча посмішка - _________
Спортивна хватка - _______
Лебедине пір′я - ___________
Заяча нора - ______________
Лебедина хода - ___________
Ведмежий слід - ___________
Заяча душа - ______________
Лебедина пісня - ___________
Франкові твори - __________
1.Тема: Суперечка
як вид комунікації. Різновиди суперечки2.Тема: Правила
ведення суперечки
Завдання:
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
Завдання:
1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи схем стисло
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
8.12.2020
Завдання:
1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи схем стисло
записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Виконайте завдання: 396 стр.159. О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл3.Дом.завдання: Виконати вправу 397 стр.159.О.В.Заболотний,В.В.Заболотний
1.12.2020
Завдання
1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
15-о група
Завдання на період карантину з української мови (завдання виконуєте в окремому зошиті для дистанційного навчання з української мови)
27.05.2020
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання:
Запишіть слова, знявши риску.
радіо/технічний, з діда/прадіда, кінець/кінцем, день/другий,
ані/чи/чирк, масово/політичний, діалектно/матеріалістичний, з/дуру, дощо/мір,
сліпо/глухо/німий, трохи/вище/зазначений, людино/день,
максі/спідниця, норд/вест, брат/і/сестра, більш/менш.
3.06.2020
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання:
1. Перепишіть, вставляючи пропущені літери и або і.
Ф..ніш, т..тул, б..бліотека, ..нженер, Пар..ж, д..скус..я, Балт..ка, Галакт..ка, д..аграма.
2.Перепишіть, вставляючи потрібну літеру.
10.06.2020
Тема: Підготовка до ЗНО. Контрольне власне висловлювання
Тема власного висловлювання:
Людина щосекунди змінює свою планету, утверджується на ній. Прагнучи підкорити природу, ми не маємо часу замислитися про доцільність володарювання над нею. Чи потрібно людині шукати відповідь на питання про доцільність підкорення природи й володарювання над нею?
Алгоритм написання власного висловлення.
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які найкраще підтвердять Ваші міркування.
Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, порушену письменником, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя.
Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів.
Сформулюйте висновки.
Виконати завдання: Написати власне висловлювання.
17.06.2020
Виконати тестові завдання (варіант за бажанням, підписати обов'язково)
1. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
А Влас..ний, безвиїз..ний, зліс..ний, гіган..ський, кіс..лявий
Б тріс..нути, пес..ливий, хворос..няк, облас..ний, зас..нути
В ліс..ник, зап'яс..ний, хвас..нути, провіс..ник, шіс..надцять
Г сер..це, шелес..нути, гус..нути, ціліс..ний, радіс..ний
2. Укажіть рядок, у якому у всіх словах відбувається подвоєння приголосних
А осін..ій, вихован..ий, л..ються, від..зеркалювати
Б сказан..ий, молод..ю, розріс..я, старан..ий
В л..яний, тін..ю, розкіш..ю, бов..аніти
Г стат..ей, шален..ий, істин..ий, пів..ідра
Д кол..екція, широчен..ий, невблаган..ий, скажен..ий
3. Тільки перше слово пишеться з великої літери, окрім рядка
А (к)римський (п)івострів, (с)офійський (с)обор, (д)ень (н)езалежності
Б (н)нобелівська (п)ремія, (є)вропейська (п)лоща, (г)олосіївський парк
В (ф)ранківські (с)онети, (з)аслужений (а)ртист, (д)амоклів (м)еч
Г (ч)ернеча (г)ора, (м)арійчин (в)інок, (о)лімпійські (і)гри
4. В усіх словах іншомовного походження відбувається подвоєння
приголосних у рядку:
А віл..а, Гол..андія, ім..унітет, мадо..а
Б пан..а, марок..анець, Прус..ія, барок..о
В ван..очка, брюс..ельський, ім..ігрант, десять тон..
Г нет..о, мул..а, Ліс..абон, фін..
Д дис..иміляція, ір..еальний, ал..егорія, мок..о
5. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно
А Монтеск'є, пасьянс, бароко, інтерв'ю
Б бюро, ін'єкція, аккумуляція, шиньйон;
В кавалькада, Ньютон, мекський, круп'є
Г суб'єктивізм, порт'єра, трюк, ласо
Д тонна, кон'юнктура, еллін, Філіпіни
6. Укажіть рядок, у всіх словах якого вживається літера и
А гр…міти, справ..дливий, м..нулий, дзв..нить
Б тр..мати, тр..мтіти, зал..вати, с..мінар
В д..р..гент, кр..вавий, зв..чайний, невм..рущий
Г кр..тичний, п..ріжок, в..ртлявий, страт..гічний
Д неприм..ренний, зв..тяжний, к..шеньковий, р..сурси
7. Записати слова, вставляючи літери, розкриваючи дужки
Дріб..язковий, люб..язний, духм..яний, горохв..яний, відв..язати,
дівчинон..ці, консул..с..кий, нян..читися, виріз..блений, подвоєн..ий, кін..ота,
затиш..я, вил..ємо, довгождан..ий, неоцінен..ий, буквен..ий, зведен..ий,
Міс..урі, Буд..изм, священ..ик, шас..і, ім..ітація, пан..о, ем..іграція, жовч..ю,
(к)раїни (з)аходу, (е)йфелева (в)ежа, (к)иївський (з)алізничний (в)окзал,
(г)отель (к)осмос, (н)ародний (а)ртист (у)країни, (с)танція (м)етро
(л)ибідська, (ч)умацький (ш)лях.
8. Записати текст, розставити розділові знаки.
Юність небезпечна тим що все є а тому тяжко виб..рати очі розбігают..ся. Але
треба вибрати прав..льно а юність либонь не втратить на своїх ро..кошах. Тр..май
себе в руках сину учися к..рувати собою. Будь власним штурманом а не пасажиром
на чужому човні. Головне думати над собою шукати себе творити себе. Вчись
робити жит..я змістовним і цікавим це залежить без/сумніву тільки від тебе. Читай
тільки добрі книги будь добрий до людей намагайся від..авати їм біл..ше ніж
брати (ЗаВ. Стусом)
ІІ варіант
1. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
А безчес..ний, блис..нути, якіс..ний, хворос..няк
Б заїз..ний, тис..нути, буревіс..ник, сер..цевина
В свис..нути, пристрас..ний, жаліс..ний, шіс..сот
Г швидкіс..ний, дилетан..ський, учас..ник, аванпос..ний
2. Укажіть рядок, у якому у всіх словах відбувається подвоєння приголосних
А роз..утися, причин..ий, Галич..ина, спорт..овари
Б Туреч..ина, кріпач..ина, насін..я, Поволж..я
В зав..ід..ілом, зміщен..ий, об..ілений, с..авці
Г гілляч..я, непід..атливмй, жасмин..ий, невгомон..ий
Д пореформен..ий, цін..ий, стат..я, терт..я
3. Усі слова пишуться з великої літери в рядку
А (н)аціональний (б)анк (у)країни, (г)енеральний (п)рокурор (у)країни;
Б (ш)евченківська (п)ремія, (ч)ервона (ш)апочка
В (ч)умацький (ш)лях, (з)бройні (с)или (у)країни
Г (є)вропейський (с)оюз, (г)олова (в)ерховної (р)ади (у)країни
4. В усіх словах іншомовного походження відбувається подвоєння
приголосних у рядку:
А Джульєт..а, яф..ський ас..иміляція, тон..а
Б шил..інг, Шил..ер, піц..а, ір..еальний
В марок..анець, примадон..а, Гал..ія, віл..а
Г іп..одром, сум..а, бул..а, Ніц..а
Д папарац..і, інтермец..о лібрет..о, дік..енсівський
5. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно
А Х’юстон, кольє, роттердамець, інтерв'ю
Б бюджет, пюпітр, ад'ютант, кан’йон
В ін’єкція, оппонент, лібрето, портьєра
Г миш’як, фюзеляж, Елада, беладона
Д манна, барокко, медальйон, фельд’єгер
6. Укажіть рядок, у всіх словах якого вживається літера е
А в..л..тень, гл..бочінь, пр...зидент, с..рпневий
Б щ..бетати, л..вада, б..р..жливий, зб..рати
В в..рховина, п..рвинний, ст..хати, практ..кант
Г ваз..лін, п..ньок, ж..раф, адр..сат
Д т..хнічний, хр..стоносець, в..рещати, т..мніти
7. Записати слова, вставляючи літери, розкриваючи дужки
Круп..яний, краков..як,моркв..яний, вм..ятина, від..їжджати, серм..яга,
т..мяніти, Уман..щина, черешен..ці,від..алік, Над..ніпрянщина, Він..ич..ина,
розріс..я, піддаш..я, смерт..ю, ком..ерсант, ап..арат, Калькут..а, брут..о,
ас..ортимент, Міс..ісіпі, священ..ий, (т)ріумфальна (а)рка, (к)раїни (з)ахідної
(є)вропи, (с)узір’я (в)еликий (в)із, (д)ень (н)езалежності (у)країни, (о)рден
(д)ружби (н)ародів, (к)онституція (у)країни, (з)аслужений (м)айстер (с)порту,
(б)айка (б)джола та (ш)ершень.
8. Записати текст, розставити розділові знаки.
Любий сину кож..н повинен стежити і за своїм тілом і за душею. Коли я
був у твоєму віці то р..гулярно влаштовував собі сповідь що я зробив за місяць
доброго що злого. Я картав себе за не/добре й виробив здатність дбати про
душу. Чиста душа то запорука людс..кого здоров..я. Завжди приємно було
згадувати все що зробив доброго бо тільки воно вводить нас у коло інших людей
робить їх братами а не просто сусідами. Дбай про своїх друзів вони повин..і
бути добрі. А добрі друзі допом..гають ставати кращим.(За В. Стусом)
6.05.2020
Тема: Чергування приголосних в українській мові.
Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання: Вправа 235 (I, II завдання виконати письмово) стр.102 за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл
13.05.2020
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання: Вправа 237 (I, II завдання виконати письмово) стр.103 за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл
Завдання 1. Перепишіть,
вставляючи, де потрібно, пропущені
букви.
Виїз(?)ний,
совіс(?)ний, гус(?)нути, корис(?)ний, захис(?)ний, ус(?)ний, облас(?)ний, піс(?)ний,
кіс(?)лявий, зап’яс(?)ний.
Балас(?)ний,
реміс(?)ник, бриз(?)ну-ти, пристрас(?)ний, проїз(?)ний, перс(?)ня, ціліс(?)ний,
учас(?)ник, чес(?)ний, сер(?)це.
Заздріс(?)ний, свис(?)нути, рис(?)нути, хвас(?)ливий, шіс(?)сот,
компос(?)ний, блис(?)нути, шелес(?)нути, місь(?)кий.
Тиж(?)невий, захис(?)ник, очис(?)ний, заїз(?)ний,
перехрест(?)ний, хрус(?)нути, доблес(?)ний, навис(?)не, вис(?)нути
20.05.2020
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання: за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл вправи 262, 263 стр.116; вправи 270, 277(б)
18.03.2020.
18.03.2020.
Основні правила вимови приголосних звуків.
25.03.2020.
Наголос. Нормативний наголос.
25.03.2020
Основні правила наголошування слів.
01.04.2020.
Варіантне наголошування слів в українській мові.
01.04.2020. Діалектний наголос. Словорозрізнювальний наголос.
Форморозрізнювальний наголос.
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання:
1. Написати власне висловлювання на тему:«Наголос – душа слова».
2. За підручником О.Авраменко. українська мова 10 клас
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання:
22.04.2020
Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання).
Виконати завдання:
Ключ. Прочитайте другі букви у словах, спочатку в першому стовпчику, а потім у другому - дізнаєтеся назву літературно-публіцистичної пам'ятки кінця ХVІІ - початку ХІХ століття, в якій розповідається про події, що відбувалися в Україні від давнини до 1769 року.
А) з...юрмитися, миш...як, верхів...я, п...єдестал,
Б) Б...єлгород, Захар...їн, В...язьма, Р...ябко,
В) мавп...ячий, тьм...яний, з...ясувати, довір...я,
Г) голуб...я, подвір...я, бур...ян, різдв…яний,
Д) духм...яний, прислів...я, полум...я, зв...язковий,
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.