31-т група мова

31 - Т ГРУПА

ЗАВДАННЯ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ З УКРАЇНСЬКОЇ мови  (ЗАВДАННЯ ВИКОНУЄТЕ В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ З ПОМІТКОЮ  "ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ")  

Теоретичний матеріал:


1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами),  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота". 
  1. О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 11 кл
  2. О.П.Глазова. Українська мова. 11 клас
  3. О.Авраменко. українська мова 11 клас
  4. Н.Б.Голуб, О.Горошкіна, В.І.Новосьолова. Українська мова 11 кл


12.04.2022
Тема:  Синтаксичні одиниці в різних стилях.

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 

1. Теоретичний блок:

https://textarchive.ru/c-2107271-pall.html

2. Конспект уроку:

https://uroky.com.ua/vymogy-do-vzhyvannja-syntaksychnyh-odynyc-u-riznyh-styljah/

3. Відео на допомогу:

 https://www.youtube.com/watch?v=B3DItrnWJyc&ab_channel=MONUKRAINE

 https://www.youtube.com/watch?v=3jKPazp0rF8&ab_channel=MONUKRAINE

посилання 

4.Дом.завдання:стр.188, вправа 7, О.Авраменко. українська мова 11 клас

Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com

 


6.04.2022
Тема:   Стилістичні засоби словотвору.
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 
2. Презентація: http://www.myshared.ru/slide/1182308/
3. Відео на допомогу:      посилання1 
4. інтерактивні вправи:
5.Домашнє завдання: Запишіть спільнокореневі слова, розташувавши їх послідовно у парах за ланцюговим зв’язком твірної основи. ,
Зразок: весна — весняний — веснянки — веснянкуватий.
Кість, кістковий, кістка, кістяк; лікар, лікарня, лікарняний; сінник, сіно, сінце, сінаж, сінний; цибулина, цибулька, цибуля, цибулиння, цибулинний; чобіток, чобіт, чоботар, чоботарський, чоботисько, чоботарювати; шахтарка, шахтар, шахтний, шахта, шахтарський; щасливий, щастя, щасливенький, щасливити, щасливчик; яструбеня, яструб, яструбець, яструб’ятко.
Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com


5.04.2022 (2 години)
Тема: Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство мови.
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 
2. Презентація:
3.      Теоретичний блок:
 4.     Відео на допомогу:
5.      Практичне застосування:
а) тренувальні вправи:
1. Випишіть синоніми, визначте між ними різницю.
1. Силу волі насправді формують три сили - «я буду», «я не буду» і «я не хочу», вони допомагають нам удосконалювати й поліпшувати себе. 2. Вітаю у світі спокус - цигарка, коктейль чи потрійне лате, а може, й фінальний розпродаж, лотерейний квиток чи пончик у вітрині пекарні. У такий момент ви мусите зробити вибір: піддатися спокусі або ж знайти в собі внутрішні сили, опанувати й перемогти себе. 3. Цього тижня спробуйте зрозуміти, що ви говорите собі й іншим про свою силу волі - про її успіхи й невдачі. Чи кажете ви собі, що були хорошими, коли чогось досягли, або ж поганими, коли не зробили чогось важливого чи дозволили собі слабкість? 
2. Із поданими синонімами утворіть словосполучення. Запишіть їх. Чи однакову здатність поєднуватися з іншими словами мають синоніми?
Творити, формувати, створити, будувати (характер, споруду, майбутнє, свято); свіжі, чисті, погожі (дні, думки, ідеї); задушевний, сердечний (розмова, друг); завзятий, запеклий, пристрасний, заядлий (рибалка, книголюб, борець, працелюб); задушевний, сердечний (розмова, друг).
б) інтерактивні вправи:
Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 


1.04.2022

Тема: Підготовка до ЗНО. Контрольне власне висловлювання “Що потрібно робити, щоб здійснилася мрія?”

Алгоритм написання власного висловлення.
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які 
найкраще підтвердять Ваші міркування. 
Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з 
художньої літератури (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, 
порушену письменником, художній образ, через який проблему розкрито, 
наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. 
Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної 
характеристики образів. 
Сформулюйте висновки.
Домашнє завдання: Написати власне висловлювання.
“Що потрібно робити, щоб здійснилася мрія?”  Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 



18.03.2022 (2 години)
Тема: Чергування приголосних в українській мові. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення

Завдання:

1. Опрацювати теоретичний матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами, у вигляді тез чи схем стисло записати 
в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").
2.Відео на допомогу: 
·        посилання1
·      посилання2  
3. Інтерактивні вправи:
4. Домашнє завдання. Опрацювати теоретичний матеріал, таблицю зі стр.97 підручника  О.Авраменко. українська мова 10 клас записати в робочий зошит.
 Виконання завдань відсилати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 
 Виконати вправу.
Утворити від поданих слів прикметники, використовуючи суфікс -ськ- (-зьк-, -цьк-). Які зміни відбулися у фонетичному складі слова?
Буг, Кагарлик, Перемишль, Ніжин, Золотоноша, Норвегія, Добромиль, таджик, черкес, завод, Париж, француз, викладач, ескімос, Прилуки, Волга, Оболонь, Бахмач, журналіст, козак, Одеса, Рига, Сиваш, Ірпінь, Овруч, комендант, калмик, Кавказ, Гадяч, Ворзель, Черкаси, альпініст, Вишнопіль, Калуш, емігрант, босяк, Волинь, Острог, Поділля, Ільмень, якут, узбек, волох, Запоріжжя, Кременчук, чех, казах, брат, Ельбрус, Дрогобич, Ятрань, Полісся, студент, парубок, Прага, чумак, гігант, латиш.



11.02.2022
Тема: Двокрапка у складному реченні
Завдання.

1. Опрацювати матеріал  за попередніми  темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами)
2.Теоретичний блок: 
https://ukrland.in.ua/archives/292

https://dyskurs.net/pravyla-vzhyvannia-dvokrapky/

3. Практична робота 
Перетворіть прості ускладнені речення в складні, замінивши відокремлені члени підрядними реченнями; складні речення замініть простими ускладненими. 
1. Він (Джеря) лежав лицем просто неба і дивився на темне небо, засіяне зорями, ніби чорне поле пшениці. 
2. Далеко під шпилем, оброслим густим гаєм, блищав будинок (З тв. І. Нечуя-Левицького). 
3. Пригнувшись, щоб не зачепити за різьбу пухнастого гілля, дівчина виходить на дзвінку дорогу (М. Стельмах). 
4. Остап із Соломією сіли під вербою, але їм не говорилось (М. Коцюбинський).
5. Я пройшов приморськими стежками з півтисячі кілометрів, не перестаючи захоплюватися баченим навколо (О. Довженко).
6. Я цей світ ще змалку вибрав і купався в цвіті вишень (М. Сингаївський).
4.Домашнє завдання.
Спишіть, ставлячи пропущені розділові знаки. Поясніть смислові зв’язки між частинами складносурядних речень. 
1. А літо йде полями і гаями І вітер віє і цвіте блакить. 
2. Вона була як і годиться, скромна, а в ній відбилася весна. В роботі творчій безутомна. 3. А вечір палить вікна не знайомий А синя хмара жаром пройнялася А синій ліс просвічує вогнем А вітер віти клонить і співає… 
4. Ми збирали з сином жолуді дубові і про день майбутній я казав синкові і пливли багрові хмари в вишині і співала осінь весняні пісні. 
5. Тріпоче сокіл сріблом потемнілим знімаючись у вогку височінь,— і любо впасти на зелену тінь натрудженим і наболілим тілом. 
6. Хай дружби непогасної крило гірке від тебе відганяє зло і хай у час останній свій про сина спокійно я подумаю: людина (З тв. М. Рильського).





19.04.2021
Тема: Синтаксичні конструкції з формою на -но, -то
Завдання.
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами),  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота".
2.Запам"ятайте:
Безособова форма дієслова на -но, -то твориться від пасив­них дієприкметників шляхом заміни закінчення на суфікс -о: прочитаний — прочитано, виконаний — виконано, розглянутий — розглянуто. Ця форма — незмінювана. Вона, як і безособові діє­слова, вживається в ролі присудка в безособових реченнях. При ній підмета не буває, але є прямий додаток, виражений знахід­ним (чи родовим) відмінком без прийменника: школу збудовано, доповідь заслухано, всі питання розглянуто, помилок не помічено.
Безособову форму на -но, -то вживають замість пасивних діє­прикметників, коли є потреба наголосити на дії, а не на ознаці.
Наприклад, у реченні  Ухвала прийнята одноголосно діє­прикметник варто замінити безособовою формою: Ухвалу прий­нято одноголосно. А от у реченні Хлопці були зморені після да­лекої дороги цього зробити не можна.
За своїм значенням безособова форма на -но, -то виражає дію, минулу недавно: Останній екзамен складено, школу закін­чено (О. Донченко). Якщо ж повідомляється про давно закін­чену або майбутню дію, то ця форма вживається з допоміж­ним дієсловом було або буде: А в самому низу картини, в окре­мих клітках, було ще намальовано щось на зразок виставки чи прейскуранта кар за гріхи (О. Довженко). Невдовзі буде розпо­чато будівництво ще однієї лінії метро в Києві (3 газети).
3.Домашнє завдання. Виконати вправа 2, стр. 82 за підручником О.Авраменко. українська мова 11 клас
 Виконання завдань відсилати на електронну пошту  lobanovao254@gmail.com 


12.04.2021
Тема: Пасивні конструкції з дієсловами на –ся
Завдання.
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами),  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота".
2. Запам"ятайте: 
Порушенням мовної норми є пасивні речення, у яких назва особи, що виконує дію, має форму орудного відмінка, а назва предмета, на який ця дія спрямована, називного.

Приклади: студентами пишуться твори, депутатами приймаються закони, дані обробляються комп'ютером.

Ці речення будуть логічними, якщо їх активізувати, акцентуючи на ролі діяча: студенти пишуть твори, депутати приймають закони, дані обробляє комп'ютер.

Треба пам'ятати, що у центрі української літературної мови завжди стоїть особистість, а не процес. Якщо російською: дело рассматривается, вопрос обсуждается, машина используется, то українець висловиться так: розглядають справу, обговорюють питання, машину використовують. Українські конструкції, зауважмо, звучать природніше й лаконічніше.

Дієслова із закінченням -ся в українській мові мають активне значення. Наприклад, дівчина усміхається, дитина втішається, малина червоніється.

Отже, активізовуймо пасивні конструкції з дієсловами на -ся, і наша мова буде природною, логічною та дещо лаконічнішою.

3.Домашнє завдання. Вправа 3, стр. 82 за підручником  О.Авраменко. українська мова 11 клас .  Виконання завдань відсилати на електронну пошту  lobanovao254@gmail.com 


5.04.2021

Тема: Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка 
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами) або за посиланням 
https://stud.com.ua/43264/literatura/gramatichna_zvyazok_pidmeta_prisudka_stilistichna_otsinka_variantiv
2.Теоретичний матеріал.
Пригадаймо основи! Про підмет і присудок ви дізналися ще в початковій школі. Повторімо сьогодні все, що знаємо про головні члени речення: що вони означають, якими бувають, які функції виконують. Це допоможе нам краще зрозуміти наступну тему. Тому — успіхів!
Підмет — це головний член двоскладного речення, що означає предмет, про який ідеться в реченні, і відповідає на питання: хто? що?
За своєю структурою підмет може бути простим (виражений одним словом) і складеним (кількома словами).

Підмет може бути виражений:
  • іменниками, займенниками в називному відмінку: У небі сонце — серед нив я.
  • неозначеною формою дієслова: І плакати — це також щастя.
  • прикметником та дієприкметником: Тоді старшенька моя й гукає.
  • числівником: Обидва почували себе добре лише один біля одного.
  • фразеологічними сполученнями: Бабине літо висіло на віттях .
  • власними назвами: В синім небі Чумацький Шлях показує дорогу.
  • нерозкладними словосполученнями: За волю кожний з нас поляже.
  • службовими словами і вигуками: Переможне «ура!» пронеслося над степом

Присудок — це головний член двоскладного речення, що означає дію, стан або ознаку підмета і граматично пов’язаний з ним. Відповідає на питання: що робить предмет? що з ним робиться? який він є? хто він такий? що він таке?

За своєю структурою присудок може бути простим та складеним.

Простий присудок — особова форма дієслова, що передає граматичні значення часу, способу, виду, особи, числа. Простий присудок може бути виражений:

  • інфінітивом: Я їй розказувати, а вона сміятись та ридати.
  • наказовим способом (означає несподівану дію): Нехай громада судить межи нами!
  • усіченим дієсловом (означає різку одноразову дію): Вірите, сокира в мене в руках сама собі тільки — стриб! стриб! стриб!
  • Складений присудок складається з двох компонентів.
  • Складений іменний присудок складається з іменної частини (іменника, прикметника, дієприкметника, займенника, числівника) і дієслова-зв’язки. Іменна частина є носієм лексичного значення присудка, а дієслово-зв’язка — граматичного.

У ролі дієслова-зв’язки найчастіше вживаються слова бути, стати, становити, являти, називатися, вважатися, зватися, доводитися, лишатися, прикидатися тощо. До іменної частини можуть входити сполучники як, мов, точно та ін.

Ніч була ясна. Київ стає не тільки духовним, а й освітнім центром.

Дієслово-зв’язка бути у формі теперішнього часу (є), як правило, опускається. Присудок із пропущеною дієслівною зв’язкою вважається складеним іменним із нульовою зв’язкою.

Мама — найкрасивіша жінка у світі.

Складений дієслівний присудок складається з інфінітива й допоміжного дієслова. Основним компонентом складеного дієслівного присудка виступає інфінітив (називає конкретну дію). Допоміжне дієслово передає граматичне значення способу, часу, особи, числа.

    • У ролі допоміжних слів можуть бути:

    • дієслова зі значенням початку, кінця, продовження дії (почати, стати, кинутися, перестати, зостатися, продовжувати тощо); 
    • дієслова зі значенням можливості, неможливості дії, прагнення, бажання (мусити, уміти, хотіти, треба, бажати, думати, любити тощо);
    • прикметники типу радий, здатний, ладен, згодний тощо.

3. Відео на допомогу:https://www.youtube.com/watch?v=OjwzbGWo4E4
4. Домашнє завдання. Опрацювати тему, у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах. 
Виконати завдання Вправа 3, стр.78 за підручником О.Авраменко. українська мова 11 клас    Виконання завдань відсилати на електронну пошту  lobanovao254@gmail.com 

29.03.2021

Тема: Вживання похідних сполучників
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами,)або за посиланням http://pravila-uk-mova.com.ua/index/spoluchnik/0-18  ; у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах
2.Відео на допомогу. https://www.youtube.com/watch?v=kYeANtoVDSU
3.Творча робота
Складіть пари речень зі сполучниками та однозвучними самостійними частинами мови із частками:
Щоб — що б, якби — як би, якщо — як що, зате — за те, проте — про те, теж — те ж, таж — та ж, тож — то ж, тимчасом як — тим часом.
4. Домашнє завдання. Опрацювати тему, у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах. 
Виконати завданняЗапишіть речення, розкриваючи дужки. Сполучники підкресліть. Поясніть написання сполучників та однозвучних із ними слів.
1. Наука в ліс не веде, про (те) з лісу виводить. 2. Не говори багато про (те), що знаєщ, але знай, про що говориш. 3. Що (б) добре жити, треба працю любити. 4. Що (б) на серці не робилося, то на лиці не втаїться. 5. Як (би) такий до роботи, як до розмови. 6.       Як (би) йому сказати, що (б) пішов із хати. 7. Як (би) ти, сину, йшов в отаку годину. 8. Це ж не близько (А. Головко). 9. Коли (б) кожним радісним літом виростала травинкою я, то на луці палаючим цвітом написала б Вітчизни ім’я (В. Ткаченко). 10. Як (би) відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці (М. Нагнибіда). 11. То (ж) при тобі, мій друже давній, вірний, пройшло життя дитяче моє (Леся Українка).

25.03.2021

Тема: Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за (посіяти у дощ; працювати в бібліотеці; росте при дорозі; за часів Мазепи; за активної підтримки)
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах , або за посиланням  https://ukrainskamova.com/publ/chinnij_pravopis/morfologija_i_pravopis/osoblivosti_vzhivannja_dejakikh_prijmennikiv/6-1-0-147
2. Теоретичний матеріал.
Уживання прийменників
 З родовим відмінком уживаються прийменники від, із, з, у, замість, задля, з-над, зі, зо,з-перед, з-поміж, з-посеред, за, із-за, побіля, поміж, поперед, всередині, наприкінці, поблизу, позаду, під час, у напрямку, на відміну від, до, -з, -за, від, для, біля (тільки з родовим відмінком):визирнути з вікна, запитати у нього, дістатися до міста, звістка від матері, підбіг до нього.
З давальним відмінком уживаються прийменники завдяки, всупереч, наперекір, услід, назустріч, на противагу, 
навперейми.
Зі знахідним відмінком уживається найбільша кількість прийменників (28одиниць) з, у,крізь, поза, близько, понад, попід, попри,
 проміж, зважаючи на, біля, у відповідь на, коло, під тощо: зазирнути в очі, перебував з місяць.
З орудним відмінком уживаються прийменники під, з, за, між, поза, проміж, 
услід за, згідно з,нарівні з, одночасно з, побіг з, порівняно з, поруч із, разом із, слідом за, у зв’язку з: розмовляти з колегою, хліба з салом, лáнтух з вівсом, сидимо під вербою.
З місцевим відмінком уживаються прийменники в, у, на, по, при, о: був на Кавказі, зловити в озері
Запам’ятай!
Правильно говорити в Україну, оскільки мова йде про державу, а не територію. Так само говоримо: в Америку, в Європу, у Росію, у Білорусь, але на Закарпаття. Отже, сполучення з прийменником в уживається на означення великого простору, а не частини цього простору.
3.Відео на допомогу. https://www.youtube.com/watch?v=9qc9hJa-spQ
4. Домашнє завдання. Опрацювати тему, у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах  Виконати тестові завдання Код доступу 2804808 використати цей код, відкривши посилання   join.naurok.ua



18.03.2021

Тема: Словосполучення з прийменником по (піти по гриби; по цей день; блукати по полю; триватиме з лютого по квітень; кожному по сувенірові; зауваження по суті тощо)
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 
2. Відео на допомогу 
3. Теоретичний матеріал

Прийменник по функціонує в українській та російській мовах, однак у російській мові це один з найуніверсальніших прийменників і конструкції з ним виражають велику кількість найрізноманітніших відношень.

В українській мові прийменник по вживають з іменниками, займенниками, числівниками; конструкції з ним виражають такі відношення:

а) часові: по обідімаю відпустку по 15 березняприїду по святах (іноді можна замінити іменником у родовому відмінку з прийменником після – після свят);

б) об’єктні: погладив по голівці, по коліна у воді;

в) мети: пішов по воду, пішла по гриби (і за грибами), поїхав по рибу;

г) кількісні відношення: по 25 осіб у групі; працює по10 годин на добу;

д) найчастіше вживаємо цей прийменник на позначення просторових відношень: по садочку ходжу, по діброві вітер віє.


4. Домашнє завдання. Виконання завдань скидати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 
Завдання 1. Перекладіть українською мовою російські словосполучення з прийменником ПО.
Считает по пальцам; читает по слогам; ходит по комнатам; по доброй воле; консультации по пятницам; по обыкновению; смотря по погоде; по направлению к городу; я к вам по делу; по выходным дням; по собственному желанию; по нашим подсчётам; по причине чего; ездить по селам; по просьбе; первый по счету; пособие по безработице; по наследству; по моему мнению; мероприятие по повышению трудовой дисциплины; по поводу чего; плыть по течению; по ошибке; товарищ по школе; по отношению ко мне; идти по берегу; экзамен по математике; приказ по университету; комиссия по составлению акта; тоска по родине.
Завдання 2. Код доступу 9886124 використати цей код,  відкривши посилання join.naurok.ua

11.03.2021

Тема: Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками (відбувається в Україні, побувати в Німеччині; поглянути на Вкраїну; жити на Черкащині; піднятися на Еверест)

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 

2.Теоретичне опрацювання

3. Відео на допомогу. 

4. Домашнє завдання. Опрацювати тему.  Скласти діалог на тему: «Корисне дозвілля», уживаючи прийменники "в" і  "наз географічними назвами і просторовими іменниками. Виконання завдань скидати на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 



4.03.2021

Тема: Складні випадки і варіанти синтаксичного керування 

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 

2.Теоретичне опрацювання
3.Інтерактивні вправи:

4.Домашнє завдання. Виконати тестові завдання
Код доступу 5994024 використати цей код, відкривши посилання



25.02.2021

Тема: Поняття синтаксичної норми. Складні випадки синтаксичного узгодження.

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 
2.Відео на допомогу:
3. Презентація:
4.інтерактивні вправи:
· https://learningapps.org/9087916
5.Домашнє завдання.  ВИКОНАТИ Вправу:
Розкриваючи дужки, поєднайте слова зв’язком узгодження. З’ясуйте, які частини мови узгоджуються. Запишіть словосполучення: секретн... штаб-квартира, авторитетн... ООН, ризикован... антраша, стар.. ГЕС, небезпечн... динго, багатообіцяюч... протеже, красив... драпрі, затишн.. кафе-бар, яскрав... індиго, юн... кабальєро, велик... гну, забавн... гризлі, крихітн... колібрі, дотепн... конферансьє, маленьк... кулі, вабляч.. Кіліманджаро, прохолодн... мацоні, поважн... кюре, новеньк... плуг-сіялка, талановит... імпресаріо, соковит... манго, шумн... Осло, матово... габро, сувор... ембарго, зовнішність типов... інженю, маленьк... сабо, огидн... парвеню, будувати велик… медресе, зручн... ножиці-секатор.


28.01.2021

Тема: Дієслово, дієслівні форми

Завдання:

1Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 
2.Відео на допомогу:
3.Інтерактивні вправи:
4.Домашнє завдання:Код доступу 2212196   використати цей код,
відкривши посилання   join.naurok.ua



21.01.2021

Тема: Дієслово, дієслівні форми

Завдання:

1Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 
2.Відео на допомогу:
3.Інтерактивні вправи:
4.Домашнє завдання: Вправа 7,стр.49 за підручником  О.Авраменко. українська мова 11 клас


14.01.2021
Тема: Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника

Завдання:

1Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати
 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись
 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах 
2. Відео на допомогу:
3.Інтерактивна вправа:
4.Виконати завдання:

1.Доберіть до поданих чисел відповідні іменники і запишіть

·         ~ 28,

·         ~ 33,

·         ~ 46,

·         ~ 68,

·         ~ 204,

·         ~ 305,

·         ~ 463,

·         ~ 856,

·         ~ 1251,

·         ~ 2365,

·         ~ 4500,

·         ~ 8-ий,

·         ~ 17-ий,

·         ~ 176-ий.

Від кількісних числівників утворіть порядкові числівники і запишіть їх словами.  Наприклад, 11 - одинадцятий.  

    5.Домашнє завдання. З'ясуйте групу числівників за будовою: А- прості, Б- складні, В- складені.

·          16.

·          23.

·          31.

·          100.

·          70.

·          82.

·          224.

·          712.

·          1000.

·          325.

з одним числівником із кожної групи скласти речення.



21.12.2020
Тема: Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий)


Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати

 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись

 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати 

в робочих зошитах 

2 Відео на допомогу https://www.youtube.com/watch?v=Yblm6HpAt38&t=14s
3. Інтерактивна вправа  https://learningapps.org/9062905 
4.Домашнє завдання. С.33-35, впр. 59,  63О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 11 кл

10.12.2020

Тема: Підготовка до ЗНО. Контрольне власне висловлювання “Що потрібно робити, щоб здійснилася мрія?”

Алгоритм написання власного висловлення.
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які 
найкраще підтвердять Ваші міркування. 
Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з 
художньої літератури (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, 
порушену письменником, художній образ, через який проблему розкрито, 
наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. 
Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної 
характеристики образів. 
Сформулюйте висновки.
Домашнє завдання: Написати власне висловлювання.

7.12.2020

Тема:  Прикметники, що перейшли в іменники

 Завдання :👆 опрацювати теоретичний матеріал

 Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників

Деякі прикметники в процесі мовлення втрачають своє основне прикметникове 

значення,набувають ознак іменників і виражають предметність, тобто субстантивуються

 і таким чином переходять до розряду іменників.Переходячи до розряду іменників, 

прикметник виражає досить широке загальне поняття:Розумний б’є на те, що справді 

в його є. Два хитрих мудрого не переважать. На віки вічністарий зникає, занесе 

з собою і добре й лихе, поховає пережите й перемучене і

стражданням закручене.

Субстантивація прикметників буває повна і неповна.

При повній субстантивації прикметники цілком переходять в іменники і не вживаються

як прикметники: придане, набережна, пальне, Рівне, Ніжин.

При неповній субстантивації прикметники вживаються і як найменування предмета, і

як найменування ознаки: хворий, бідний, рідний, старий, старший, малий, полонений,

подорожній, їздовий, колискова, сліпий, кривий, пряма, минуле, майбутнє, прийдешнє.

Прикметники, набуваючи іменникового значення, зберігають прикметникову систему

відмінювання за відмінками і числами, але втрачають здатність змінюватися за родами.

👆 Записати у зошит приклади переходу прикметника в іменники
1 - іменник         2 - прикметник
1. кошовий наказав усім опустити зброю.
2. кошовий атаман був дуже сміливий.
 
1.військовий врятував людину під час збройного нападу.
2. мій сусід придбав військовий авомобіль
 
1. молода смачно приготувала обід
2. моя мама молода й красива.
 
1. набережна була осяяна місячним світлом.
2. набережна вулиця була популярним місцем для зустрічей
 Виконати письмово
Випишіть із тексту прикметники.
Зазначте їхній розряд за значенням.
 Скромна краса пізньої осені. Природа ніби причаїлася, чекаючи зимових холодів.
Спохмурніло, насупилось, стало свинцево - сірим небо. Потекли з нього золоті ниточки
осіннього дощу. Холодно, непривітно. У цю пору кожна людина ніби теж якось завмирає, заспокоюється.
 ☝☝☝☝☝
Утворіть відносні прикметники від власних назв за допомогою суфікса –ськ-.
Поясніть орфограми у прикметниках. Підкресліть букви, що позначають чергування
приголосних.                         Зразок: Галич – галицький.
Рига, Буг, Чехія, Львів, Прилуки, Збараж, Гадяч, Овруч, Париж, Острог, Золотоноша,
 Миколаїв, Крим. 
☝☝☝☝☝
 Утворіть прикметники від твірних основ іменників, що в дужках.
Виділіть словотворчі суфікси і визначте спосіб творення.
 (Весна) степ, (голос) жайворонок, (барви) квіти, (дух) аромат, (блакить) небо,
(шовк) травичка, (сонце) спів, (дзвін) мелодія, (пшениця) лани.

3.12.2020

Тема: Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати

 матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись

 іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати 

в робочих зошитах 

2.Відео на допомогу:
3. інтерактивні вправи:
4. Домашнє завдання: Виправте помилки та запишіть правильно. 

1.     Мої батьки самі найкращі.

2.     Усім відомо, що материнська любов – сама безкорисливіша.

3.     Найбільш найдорожча для мене моя сім’я.

4.     Мама – моя сама вірна порадниця.

5.     Найбільш улюбленіше заняття у нас з татом – розгадування кросвордів.

6.     Найсолодкий сон – під бабусину казку.

30.11.2020.

Тема: Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати 

в робочих зошитах

2.Теоретичний блок:
3.Відео на допомогу:
4.Інтерактивні вправи:
 5.Домашнє завдання:  Провідміняйте прикметники:
Синій.Вечірній.Широкий.Довгий.Батьків.Величезний.Зміїний.Братній.


19.11.2020.

Тема:  Іменник. Повторення вивченого.

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати 

в робочих зошитах 

2. Домашнє завдання: Код доступу 2624151 використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua ;  ще одна спроба  4827088 join.naurok.ua 


12.11.2020

Тема: Аргументи й докази 


Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,)  у вигляді тез чи схем стисло записати 

в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"

2.Теоретичний блок: 
3.Інтерактивні вправи:  https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/
4. Домашнє завдання: у вигляді тез чи схем  стисло записати в робочих зошитах 
з поміткою "дистанційна робота".




9.11.2020

Тема: Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки Правила ведення суперечки

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами)  у вигляді тез чи схем        стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"

2.:Відео на допомогу: посилання  
3.   Інтерактивні вправи:

·        https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/

https://learning.ua/mova/desiatyi-klas/pravyla-vedennia-superechky

4.Домашнє завдання: Випишіть з літературних творів 2 приклади суперечок. Визначте види їх. Поміркуйте й висловіть (письмово, 10-15 речень) свою думку щодо того, як уникнути небажаних суперечок.


2.11.2020

Тема:  Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові

Завдання:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 

2. Теоретичний блок:

·        https://zno.if.ua/?p=3462

https://webpen.com.ua/pages/linguistic_norm/vocative_form.html

3.Відео на допомогу:

·        посилання

·        https://www.youtube.com/watch?v=l3OzIsQsJzo&ab_channel=MONUKRAINE  

4. Виконайте вправу. Запишіть іменники в кличному відмінку. Умотивуйте закінчення.

Спокій, Раставиця, дитина, край, колиска, Олег, храм, зірка, учитель, учителька, ніжність, Яринка, Гордій, повінь, смерека, нездара, вовченя, Меланія Ігорівна, спільнота, однокласниця, хрещеник, водій, лікарка, сусід, директор, пані Галина, швець, юнак, Аля, Алла, Валерій, Валерія.

5.Домашнє завдання: Доповніть кожне речення іменником у формі кличного відмінка. Чим відрізнятимуться речення? Чи всі речення побудовані так, щоб стосунки були гармонійними?

1. Поділіться своїми враженнями про вчорашню виставу. 2. А знаєте, мені цього року вдалося побувати у Львові на форумі видавців. 3. Вибачте, але змушена відмовитися від вашої пропозиції, адже ми завтра родиною йдемо в театр. 4. Скажи, який прогноз погоди передавали на завтра? 5. Привіт, дуже рада (радий) тебе бачити через скільки років! 6. Якщо хочеш весело відпочити, іди в цирк! 7. Вислухай мене, я тобі все поясню.

5.11.2020

Тема: Контрольна робота  (Тестування) 

ВИКОНАТИ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ( варіант за вибором, питання не переписувати, відповідь повна)

І варіант

Завдання 1-4 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Спільний рід мають усі іменники рядка:

А нероба, забіяка, юрист, бідолаха;

Б незграба, суддя,тренер, сирота;

В ледащо, лівша, рева, листоноша;

Г староста, професор, зануда, базіка;

Д ябеда, замазура, вельможа, роззява.

2. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до чоловічого роду:

А підручник, путь, розгляд, фікус;

Б розпродаж, Сибір, біль, дріб;

В грім, трудяга, особа, пенсне;

Г Київ, Львів, Тбілісі, Лондон;

Д професор, собака, староста, плакса.

3. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до IV відміни:

А лікарня, ідея, зоря, рівня;

Б яблуня, знання, ґавеня, ім’я;

В білченя, рідня, левеня, каченя;

Г проміння, здоров’я, доля, земля;

Д хлоп’я, кошеня, маля, плем’я.

4. Лише в однині вживаються всі іменники рядка:

А вазон, прикрість, зелень;

Б Крим, молоко, залізо;

В Дністер, козацтво, ім’я;

Г людство, сум, мальва;

Д радість, золото, вітер.

Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

5. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.

1 Жага, Лука, чебуречна, миля

2 Крим, молоко, залізо

3 Ваза, речовина, кислота

4 Козеня, курча, слоненя

5 Плем’я, полум’я, ім’я

А Лише в однині вживаються всі іменники рядка

Б До першої відміни належать усі іменники рядка

В До четвертої відміни належать усі іменники варіанта

Г Закінчення -ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

6. Установіть відповідність між граматичними характеристиками і словами в рядку.

1 Вальс, Кавказ, завод;

2 Лондон, Збруч, Мороз

3 Танець, стрілець, палець;

4 Хвастун, парашут, хокеїст;

5 Корінь, прохач, явище.

А Літеру е (є) треба писати в орудному відмінку в усіх словах рядка

Б Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

В Закінчення -ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

Г Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники в рядку

Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми.

7. Поставте слова в кличному відмінку:

Оксана Миколаївна, пан Президент, колега Ковальчук, сестра Іринка, Юрій Петровичу.

8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки:

А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно;

Б довгий тунель, важкий путь, перспективний інженер;

В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно;

Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое;

Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже.

ІІ варіант

Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Чоловічий рід мають усі іменники рядка..

А морок, какаду, маестро, ООН;

Б Баку, продаж, столяр, денді;

В Борнео, собака, аташе, Сибір;

Г суддя, перекладач, путь, гімн;

Д хлоп’ятко, козак, інститут, іній.

2. До одного роду належать усі іменники в рядку

А Делі, Чернівці, Мехіко;

Б Стамбул, Сочі, Чикаго;

В Сена, Дністер, Міссурі;

Г Нікарагуа, Китай, Чилі;

Д Токіо, Сухумі, Онтаріо.

3. Немає помилки в рядку:

А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом;

Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича;

В відвідати Петриняк Любославу Андрієвну;

Г гостювати в Чижа Володимира Карповича;

Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній.

4. Лише в множині вживаються всі іменники рядка:

А Карпати, проблеми, вечорниці;

Б входини, народи, Альпи;

В дріжджі, заручини, обличчя;

Г перемовини, двері, ножиці;

Д уста, м’ясниці, перешкоди.

Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

5. Установіть відповідність. До поданих іменників доберіть прикметники:

1 Бароко

А Широкий

Б Вічнозелене

В Нестерпний

Г Пишне

2 Сочі

3 Дніпро

4 Біль

5 Суми

6. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.

1 Вовчище, бабище, хлопчисько

2 Кенгуру, турне, ательє

3 Олівець, лист, син

4 Птах, зал, плацкарт

5 Бетон, шум, кухоль

А Не відмінюються всі слова рядка

Б Паралельні родові форми мають іменники

В Слова рядка належать до іменників подвійного роду

Г Паралельні закінчення мають іменники чоловічого роду

Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми

7. Поставте слова в кличному відмінку:

Пан полковник, добродій Роман, пані вчителька, рідний батенько, любий земляк.

8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки:

А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно;

Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі;

В вітальний туш, рожева фламінго, малий нікчема;

Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь;

Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь.


20.10.2020

Тема: Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни  в      родовому відмінку

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 

РОБОТА НАД ЗАКРІПЛЕННЯМ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Завдання: Поставте іменники у формі родового відмінка однини й випишіть ті, що мають закінчення:       варіант 1 — -а(-я); варіант 2 — -у(-ю). Доберіть власні приклади, користуючись словником.

Фотовідбиток, фотодокумент, фотодрук, фотоекспонометр, фотоелектроліз,                фотоефект, фотоелектрон, фотозв’язок, фотокомплект, фотоелемент, фотоіонізатор,      фотоліз, фотоген, фотокатод, фотометр, фотореактив, фоторедуктор, фотосинтез,  фотоапарат, фотограф, фотографізм, фотогурток, фотоетюд, фотознімок, фотоконкурс, фотомонтаж, фотопортрет, фоторепортаж.

Виконайте завдання 386 стр.156. О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл

Дом.завдання: Виконати вправу 388 стр.156 .О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл


22.10.2020

Тема:  Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням (терміна – терміну, феномена – феномену)

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").


Виконайте завдання 396 стр.159. О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл

Дом.завдання: Виконати вправу 397 стр.159.О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл


26.10.2020

 Тема: Паралельні закінчення  іменників чоловічого роду давального відмінка, іменників  знахідного відмінка;  місцевого відмінка однини і множини 

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

2. Виконати завдання 395(I,II) стр.158     О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл


29.10.2020

 Тема: Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Словозміна іменників ІV відміни

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем        стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

2. Виконати завдання 405 (I,II)  стр.162     О.В.Заболотний,В.В.Заболотний Українська мова 10 кл



Немає коментарів:

Дописати коментар