35 -о група українська література


Завдання на період карантину з української літератури  (завдання виконуєте в робочому зошиті з поміткою  "дистанційне навчання")


Теоретичний матеріал:


1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота")


Електронні підручники:
  1. Українська література (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти  Коваленко Л. Т., Бернадська Н. І. 
  2. «Українська література (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти  Борзенко О. І., Лобусова О. В.
  3. «Українська література (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти  Слоньовська О.В., Мафтин Н. В., Вівчарик Н. М.
  4. «Українська література (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти  Авраменко О. М.
  5. «Українська література (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти  Фасоля А. М., Яценко Т. О., Уліщенко В. В., Тименко В. М.,
  6. Слухайте твори до ЗНО

5.12.2022

Тема: Ліна Костенко, роман у віршах «Маруся Чурай». Контрольна робота.
Виконання  відправляти на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 

1.                            Випишіть слова, які мають стосунок до твору.

епос, драма, комедія, повість, ліро-епос, оповідання, роман, роман у віршах, роман у новелах, новела, Маруся, Килина, Галя, Ганна, Гриць, Гордій, Остап, Богдан, Іван, пісні, казки, оповідання, зрада, селяни, повстання, революція, бунт.

2.          Визначте літературний рід твору.

1.        епос.

2.        Лірика.

3.        Ліро-епос.

3. Визначте жанр твору. Запишіть його характерні ознаки.

1.       Роман у новелах.

2.       Роман у віршах.

3.       Соціально-побутова драма.

4.       Визначте літературний напрям, у якому написаний твір. Запишіть визначення цього напряму.

1.         Неоромантизм.

2.         Неокласицизм.

3.         Неореалізм.

5. Визначте твір, написаний у тому ж літературному напрямі, що й твір

«Маруся Чурай».

1.         Леся Українка. «Лісова пісня».

2.         Микола Хвильовий. «Я (Романтика)».

3.         М. Коцюбинський. «Тіні забутих предків».

6. Визначте автора слів.

1.         «Пане полковнику і пане войте! / Ускаржаюся Богу і вам / На Марусю, що вона, забувши страх Божий, / Отруїла сина мого Григорія».

2.         «це вперше, Грицю, це уперше, Грицю, / Що я тебе в похід не проведу!»

3.         «А як землі нам мати не одпише? / А ще ж стягтися треба й на коня. / Подбати мушу про якусь копійку».

4.         «Наш батько — з тих, що умирали перші. / А Гриць Бобренко — з тих, що хочуть жить».

5.         «Я — навіжена. Я — дитя любові. / Мені без неї білий світ глев- кий».

6.         «То все небесні, сину мій, мигдалики. / А треба жити, сину, на землі».

7.         «І я пішов, бо я ішов до тебе, / Бо ти мені світила, як зоря».

8.         «Коли своїм коханням поступився / Заради грошей і багацьких нив, чи ти тоді од мене одступився, / Чи сам себе навіки обманив?»

9.         «Тобі дано і вірити, й кохати. / А що мені? Які такі куші?! / Нелег- ко, кажуть, жити на дві хати. / А ще нелегше жить на дві душі!»

10.  «Мені, мабуть, довіку буде сниться, / Як я стою, не піднімаю віч.

/ А ті свати лопочуть про куницю, / А та дурепа колупає піч!»

11.                    «Моя любов чолом сягала неба, / А Гриць ходив ногами по землі».

12.                    «Введи у дім дружину собі, ладу. / То ж має бути рибка золота. / Яку ж полегкість і яку розраду / Внесе у хату пасмурниця та?»

13.                    «Як не хочеш, моє серце, / Дружиною бути, / То дай мені таке зілля, / Щоб тебе забути».

14.                    «Не дбав я про славу, не дбав про майно,— / я мушу вернутись живий до Полтави, / А там хоч і вмерти, мені все одно».

7. Визначте, про якого персонажа йде мова.

1.                           «Він народився під такою зіркою, / Що щось в душі двоїлося йому».

2.                           «Нікому ні руки не шлюбувала, / Ані на кого й оком не вела».

3.                           «Та він же їй як рідний син і досі, / У них і виріс там на спориші».

4.                          «Таке було гарнесеньке хлоп’ятко. / цікаве. Аласкаве, яктелятко».

5.                           «Тепер він з нами в радості і в сумі. / Збагнуло серце вражене моє: пішов у смерть — і повернувся в думі, / і вже тепер ніхто його не вб’є».

6.                           «Коли в похід виходила батава,— / її піснями плакала Полтава».

7.                           «Від того кидавсь берега до того. / Любив достаток і любив пісні».

8.                           «Та й батько теж удатний був на вроду. / А що вже сильний, то, мабуть, найдужчий».

9.                           «У нього скроні в срібній папороші. / Буває так, що слава на дур- няк, / А в нього слава за великі гроші».

10.                    «Звитяги наші, муки і руїни / Безсмертні будуть у її словах. / Вона ж була як голос України, / Що клекотів у наших корог- вах!»

11.                    «То в них і повелося: / Сьогодні ситий, бо учора їв. / То те дитя й на ноги зіп’ялося, / І розуму дійшло у Чураїв».

12.                    «Він гордий був, Гордієм він і звався. / Він лицар був, дарма, що постоли. / Стояв на смерть. Ніколи не здавався. / йому скрути- ли руки і здали».

13.                    «йому добро саме іде у двір. / І сад рясний, і нива хлібодар- на. / Він не який визискувач чи звір, / Він просто вміє взяти запівдар  ма».

14.                    «Глуха до пісні, завжди щось спотворить. / Все вишиває прошви подушок».

15.                    «Дівчата кажуть: Він тебе кохає.— / А я кажу: Та цур йо- му, чудний.— / А Гриць, було, і сердиться, й зітхає. / Він,— каже,— хитрий,— каже,— потайний».

16.  «Злочинниця,— а так би й зняв би шапку. / На смерть іде,— а так би й поклонивсь».

17.  «А суддям я таку даю нагану: / Щоб наперед без відома мого / Не важились на страти самочинні, / Передовсім освідчили ме- не / Про кожну страту, по такій причині, / Що смерть повсюди, а життя одне».

8. Поясніть, як ви зрозуміли слова.

1.         «Зрадити в житті / Державу злочин, а людину можна?!»

2.         «Але ж, мабуть, ми правди не зурочим, / Що світ вже так замі- шаний на злі, / Що як платити злочином за злочин, / То як же й жити, люди, на землі?»

3.         «ця дівчина не просто так, Маруся. / це голос наш. це піс- ня. це душа».

4.         «Як він уміє красно говорить! / Які у нього займища і луки! / Вся Україна полум’ям горить, / Він і на цьому теж нагріє руки».

5.         «Як не буде, / Не скигли, доню, то великий брид. / Здушили сльо- зи не виходь на люди. / Болить душа не виявляй на вид».

6.         «Звела їх доля, наче в нагороду / За те, що мали незглибимі душі».

7.         «Галю спочутливо одвели / Баби в бабинець, сплакану, / Поне- важ при кождім ділі свій бабинець є».

8.         «Хто за Богдана, хто за короля. / А він за тих, котрі не проти».

9.         «Нерівня душ це гірше, ніж майна!»

10.  «А люди судять, їм аби причину. / Дарма що лихо, що такі ча- си. / Ішла крізь очі, мов крізь колющину, / Обдерта до кривавої роси».

11.  «Життя така велика ковзаниця. / Кому вдалось, не падавши, пройти?»

9. Визначте проблеми, які автор розкрив у творі.

1.         Соціальна нерівність.

2.         Визвольна боротьба українського народу.

3.         Зраджене кохання.

4.         Людська байдужість до чужого життя.

5.         Роздвоєність у душі головного персонажа.

6.         Неправильна система життєвих цінностей окремих людей.

7.         Споживацьке ставлення людей до природи.

10.     Визначте, якою частиною сюжету є слова: «І я, котрій вже все байдуже,

/ Уже нічим я сльози не впиню. / Прощай, Іване, найвірніший друже / Шляхетна іскро вічного вогню!»

1.                          Кульмінація.

2.                          Розв’язка.

3.                          Зав’язка.

11. Визначте види тропів.

1.                           «І загула б та книга голосами, / І всі б щось говорили не те саме».

2.                           «Хмари як повісма. / Гора шумить… Було перед дощем».

3.                           «У мене, пане, слово не куповане, / І я його не продаю».

4.                           «Ввійшов, як грім, обвітрений з дороги».

5.                           «Багряне сонце. Дужка золотава / Стоїть над чорним каптуром гори».

6.                           «Спадає вечір сторожко, помалу, / Ворушить зорі в темряві кри- ниць».

7.                           «На п’ять воріт зачинена Полтава / Ховає очі в тихі явори».

8.                           «Там бій гримить. Там гине наша воля».

9.                   «А я заснула, господи, заснула! / Солодким сном уперше за всі дні. / Та так заснула, наче потонула. / Ще щось хороше й снилося мені…»

10.  «І я ще, як малесеньке дівчатко, / Щоранку починаюся спочатку».

11.                    «А сон минув, розтанув. І натомість / Раптовим болем обпекла свідомість».

12.                    «Все тихше й тихше… Сурми вже не грають… / Шум даленіє… Дзвони завмирають…»

13.                    «Зірками ніч висока накрапала».

14.                    «Душа летить в дитинство, як у вирій, / Бо їй на світі тепло тіль- ки там».

15.                    «Вже тиха осінь ходить берегами, / На вербах трусить листячко руде».

16.                    «Аж білий вихор здійметься довкола, / Як нас по схилу сани розтрясуть, / Зима тікає, підібравши поли. / А вже співають, корогви несуть».

17.                    «І десь в ті дні, несміло, випадково, / Хоч я вже й пісню склала не одну, / Печаль моя торкнула вперше слово, / Як той кобзар торкав свою струну».

18.                    «А я ішла, не бачила дороги, / І сміх стримів у спині, наче ніж».

Виконання  відправляти на електронну пошту lobanovao254@gmail.com 


2.12.2022 (2 години)

1.Тема: Ліна Костенко Творчий шлях. Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання
Паспорт твору
Жанр: історико-філософський соціально-психологічний роман у віршах.
Тема: зображення головної героїні Марусі Чурай як легендарної народної поетеси і талановитої співачки з Полтави; відтворення духовного життя України XVII ст. ; усенародна участь у національно-визвольній війні під проводом Богдана Хмельницького.
Ідея: возвеличення Марусі Чурай — хранительки національних оберегів, інтелектуальної й незалежної жінки; утвердження в образі Марусі Чурай найкращих рис українського жіноцтва — багатої духовності, співучості, ліризму, романтичної вдачі, незалежності натури, що засвідчують незнищенність національного духу, глибоку віру в духовну силу й могутність українців.
Герої: Маруся Чурай, Гриць Бобренко, полковий обозний Іван Іскра, полтавський полковник Мартин Пушкар, козак Лесько Черкес, Галя Вишняківна, війт Семен Горбань.
Розділи роману:
I — «Якби знайшлась неопалима книга»;
II — «Полтавський полк виходить на зорі»;
III — «Сповідь» (внутрішній монолог героїні, у якому є екскурси в минуле);
IV — «Гінець до гетьмана»;
V — «Страта»;
VI — «Проща»;
VII — «Дідова Балка»;
VIII — «Облога Полтави»;
IX — «Весна, і смерть, і світле воскресіння».
Центральним є розділ «Сповідь» — три ночі Марусі, проведені в темниці перед стратою. Через спогади героїні перед нами проходять епізоди історії України, змальовано переживання і страждання дівчини, її особисту драму.
Сюжетні колізії трактуються у двох площинах — особистісній і суспільній (сцени особистого життя Марусі органічно вплітаються в драматичні події Національно-визвольної війни українського народу під проводом Б. Хмельницького проти польської шляхти).
Кульмінація 1 — суд і вирок.
Зав'язка — спогади Марусі про стосунки з Грицем.
Розвиток дії — Маруся йде на прощу.
Кульмінація 2 — облога Полтави.
Розв'язка — зняття облоги, Маруся проводжає полк, що співає її пісні.
Проблематика:
 любові й зради;
 патріотизму і пристосуванства;
 митця і народу,
 свободи творчості;
 причин утрати української державності;
 родинних стосунків;
 батьків і дітей;
 виховання;
 служіння народові.
Домашнє завдання: Опрацювати біографію Ліни Костенко, прочитати твір "Маруся Чурай", ідейно-художній аналіз записати в зошит.
2.Тема: Л. Костенко “Маруся Чурай”. Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини.
Відео на допомогу.
Домашнє завдання: опрацювати матеріал теми, стисло записати в зошит, дочитати твір “Маруся Чурай”.   


21.11.2022

Тема: Микола Вінграновський Коротко про поета, прозаїка, кіномитця.
Завдання: Зробити хронологічну таблицю, прочитати та зробити ідейно-художній аналіз поезій «Цю жінку я люблю», «У синьому небі я висіяв ліс»

21.10.2022

Тема: Олександр Довженко. Джерело вивчення історії його життя і трагічної доби – «Щоденник».

2.Аудіотвір. посилання1 
3.Ідейно-художній аналіз. https://goldlit.ru/dovzhenko/1596-schodennyk-analiz
4. Теорія літератури.
5.Домашнє завдання: прочитати "Щоденник", виконати інтерактивні вправи
https://learningapps.org/1975967

21.10.2022

Тема 1. Контрольна робота за романом І.Багряного "Тигролови"

Код доступу 7496319 використати цей код, відкривши посилання
Тема 2. Олександр Довженко Трагічна творча біографія митця.
1.Відомості про письменника.
2.Відео на допомогу.
Домашнє завдання. Опрацювати теоретичний матеріал та стисло записати в робочий зошит.

18.10.2022

Тема: Іван Багряний. «Тигролови». Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові  особливості. Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина  Сірків, майор Медвин. Символіка роману, ідея перемоги добра над злом
1.Художній фільм посилання4  
2.Аудіотвір. частина1   частина2 
3.Ідейно-художній аналіз.
4.Характеристика героїв.   
Цитати до образу Г. Многогрішного. На основі цитат побудований монолог-розповідь про головного героя роману. https://ukrclassic.com.ua/katalog/b/bagryanij-ivan/2505-tsitati-do-obrazu-g-mnogogrishnogo-na-osnovi-tsitat-pobudovanij-monolog-rozpovid-pro-golovnogo-geroya-romanu 
Український світ Cірків
Цитатна характеристика образу Наталки в романі «Тигролови» https://ukrclassic.com.ua/katalog/b/bagryanij-ivan/2507-tsitatna-kharakteristika-obrazu-natalki-v-romani-tigrolovi 
Характеристика майора Медвина від першої особи
5.Теорія літератури. https://zno.if.ua/?p=4744
6.Домашнє завдання: Прочитати твір. Записати в робочому зошиті ідейно-художній аналіз твору та цитатну характеристику героїв.

13.10.2022

Тема: Іван Багряний. Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман

1.Відомості про письменника http://ul.iolya.com.ua/page121.html
4.Аудіотвір 
5. Теорія літератури.https://zno.if.ua/?p=4744
6..Домашнє завдання. Прочитати твір. Записати в робочому зошиті ідейно-художній аналіз твору.

11.10.2022

Тема: ТворчістьЄвгена Маланюка. Художнє осмислення героїчної і трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє у вірші«Уривок з поеми».  
1. Відомості про письменника. https://www.ukrlib.com.ua/referats/printit.php?tid=12082
2.  Презентація. https://ppt-online.org/26958 
5.   Ідейно-художній аналіз. https://dovidka.biz.ua/uryvok-z-poemy-malaniuk-analiz/ 
6. Домашнє завдання: Опрацювати матеріал. Записати біографію Є.Маланюка та ідейно - художній аналіз вірша.

6.09 - 8.09.2022

1.Тема:Яновський, творча біографія. Модерний сюжет твору "Майстер корабля"

Завдання: 

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах. 

2.Відомості про письменника http://ul.iolya.com.ua/page118.html
3.Вдео на допомогу. Буктрейлер https://www.youtube.com/watch?v=jQcjf4z-RGc 

4.Аудіотвір.Зміст скорочено https://www.youtube.com/watch?v=qT8kr-NhdRg 

5.Ідейно-художній аналіз. https://zno.if.ua/?p=5718 

6.Домашнє завдання  Прочитати твір. Зробити ідейно-художній аналіз, записати в робочі зошити.   

2.Тема:«Майстер корабля»: модерний сюжет, проблеми та символічність образів.

1.     Теоретичний матеріал. 

http://licey58.zp.ua/lesson/urok-6-modernistski-obrazi-mista-morya-moralno-etichni-kolizi%D1%97-tvoru-nacionalne-kriz-prizmu-zagalnolyudskogo 

2.     Аудіотвір (скорочено). 

3.Домашнє завдання: прочитати твір, виконати тести  
Код доступу 5959929 використати цей код,відкривши посилання http://join.naurok.ua/


10.09.2022
Тема: Валер'ян Підмогильний, шлях письменника. Роман "Місто". Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на націо­нальному матеріалі

1. Опрацювати матеріал  за даними темами, маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах. 
2.Відомості про письменника.
3.Презентація.
4.Відео на допомогу.
7.Презентація.
8.Відео на допомогу.
9. Ідейно-художній аналіз.
10.Домашнє завдання. Опрацювати матеріал  за даними темами, маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах. прочитати твір "Місто" 























































Немає коментарів:

Дописати коментар